غذاهای خواب آور

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70242
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    اختلالات خواب از بیماریهایی است که تا حدودی می توان آن را با تصحیح عادات غذایی بهبود بخشید.سروتونین ترکیبی در سیستم عصبی است و موجب ایجاد الگوی مناسب خواب می شود.به این دلیل مصرف مواد غذایی که سر شار از تریپتوفان( که پیش ساز سروتونین محسوب می شود )،هستندمی تواند اثرات مثبتی داشته باشد. مواد غذایی نظیر گردو ، شیر ، موز ، لوبیا ، ماهی و تخم انواع پرندگان از جمله ترکیباتی هستند که از تریپتوفان غنی هستند و می توانند در وعده شام و حتی بعد از شام مصرف شده و خواب راحتی ایجاد کنند.به علاوه مصرف گوشت بوقلمون و ماهی تن درکنار انواع سبزیجات تازه اگر با روغن بسیار کمی تهیه شود، می تواند موجب تقویت خواب شده و از بروز بی خوابی جلوگیری کند.
    کمبود آهن و بروز کم خونی فقر آهن نیز موجب اختلال در مکانیسم خواب می شود ، به این دلیل توصیه می شود که به طور منظم از مواد غذایی که سرشار از آهن هستند نظیر گوشتها (گوشت قرمز، مرغ و ماهی)استفاده شود.
    کره،مارگارین،انواع روغنها ، کیک، بیسکویت،فرآوردههای گوشتی و غذاهای سرخ کرده از جمله مواد غذایی هستند که باید افرادی که از بی خوابی رنج می برند ،از آنها پرهیز نمایند. هم چنین بهتر است افراد در هفته 4 تا 5 بار ورزش کنند . تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک برنامه پیاده روی 40 دقیقه ای در هر روز ،مکانیسم خواب را منظم کرده و افراد در ساعت مشخصی به راحتی به خواب می روند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.