شمارش ضربان قلب روی تصور خود از بدنمان تأثیر می گذارد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69670
    mosavi
    مشارکت کننده

    تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه لندن نشان می دهد روشی را که ما به آن طریق وضعیت داخلی بدنمان را می آزماییم روی چگونگی تصور خارجی ما از بدنمان(درست مانند آینه) اثر می گذارد.
    روان شناسان از افراد می خواهند در عرض چند دقیقه ضربان قلب خود را بشمارند تا احساس آن ها را از بدنشان بررسی کنند.
    محققان با استفاده از یک حقه احساس افراد را نسبت به بدنشان مورد ارزیابی قرار می دهند به طوری که یک دست مصنوعی و پلاستیکی را به جای دست خود آن ها می گذارند.
    در یک لحظه فرد با دست زدن به آن دست مصنوعی تصور می کند دست خودش بوده و همین امر باعث می شود که در اندازه گیری ضربان قلب خود دقیق نباشند. در واقع، هر چه افراد بیشتر تحت این تصور اشتباه از بدن خود قرار می گیرند، دقت کم تری در اندازه گیری ضربان خود دارند.
    این تحقیق ارتباط میان چگونگی تصور افراد از داخل بدن خود و تصور آن ها از خارج بدن خود را نشان می دهد.
    ما به چند طریق می توانیم بدن خود را حس کنیم. با نگاه کردن به بدن خود، با دست زند به اندام هایمان و نیز با حس کردن داخل بدن خود به عنوان مثال گرفتن نبض خود.
    این همان تصویر ثابت از بدن است که به آن تصویر بدنی می گویند که به درک و احساس دقیق خود از داخل بدن مانند ضربان قلب اطلاق می شود.
    این یافته ها می تواند به محققان کمک کند که چرا برخی افراد نسبت به بدن خود تصور خوبی نداشته و تصویر مخربی از بدن خود در ذهن دارند، مانند افرادی که از بی اشتهایی رنج می برند.
    منبع: Science Daily

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.