شامی سخنگوی گوشت و قارچ

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75738
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    غذایی که امروز دستورش رو بهتون می‌دم در دسته غذاهای سخنگو قرار می‌گیره. خیلی از غذاها خاصیت سخنگویی دارن. یعنی با شما حرف می‌زنن. هر جوری هم که درستش کنید باز حرف می‌زنن ولی خب آرومتر یا کمتر. این کوکو یا شامی یا هرچی که بشه اسمش رو گذاشت در صدر جدول سرخ کردنی‌های سخنگوست. وقتی می‌تونید قهرمان تولید این غذا بشید که بیشتر از ۲۰ دقیقه رو تو آشپزخونه نمونده باشید. اندازه های این غذا برای دو نفر آدم نه پرخور و نه کم خور و ترجیحا برای ناهار است.
    نیم کیلو قارچ را به سرعت برق و باد بشورید. قارچ تازه اصولا تمیز و اگر نظر من رو می‌خواهید بدونید بیشتر آدما تو شستن سبزیجات وسواس به خرج می‌دن که به نظرم فایده‌ای نداره. حالا قارچ‌های بی‌وسواس شسته شده رو به همون سرعت طوفانی خرد کنید. بهترین کار اینه که از تخته و ساتور استفاده کنید چون قرار نیست قارچ‌ها ورقه بشن. قراره خرد بشن.

    آها نکته مهمی رو نگفتم: قبل از این کارها یک بسته گوشت چرخ‌کرده، مثلا یک مشت یا هرچقدر که برای پختن ماکارونی یا کتلت استفاده می‌کنید از فریزر دربیارید تا آخر کار قارچ‌ها از حالت یخزدگی دربیاد. توصیه من برای یخزدایی، نه فقط از گوشت که از همه چی آب گرمه. مایکرویو هم انرژی بیشتری مصرف می‌کنه و هم گوشت رو نیمپز می‌کنه که بدی نیم‌پخت شدن گوشت اینه که بهم می‌چسبه. دلایل دیگه‌ای هم داره ولی شما گوش بدید و بسته رو تو آب گرم بندازید.
    خب! برگردیم به قارچ‌ها. حالا قارچ‌ها رو تو یه ظرف بریزید و کمی حرارت بدید. خیلی زود قارچ آبش رو پس می‌ده. حالا کمی نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و از همه این‌ها کمتر (یعنی اندازه یه‌ذره نه بیشتر) دارچین و اندازه یک قاشق غذاخوری هم آبلیمو اضافه کنید. مایه قارچ خیلی خوشمزه است. اگر تنها هستید و کسی حواسش به ناخنک زدن شما نیست این مایه رو سربکشید. اگر نه که صبر کنید این آب بخار شه. قارچ‌ها رو زیاد سرخ نکنید. حالا گوشت چرخ‌کرده رو به قارچ اضافه کنید. دو تا هم تخم مرغ بزنید. خوب هم بزنید. مایه رقیق‌تر از کتلت‌ها و کوکوهای دیگه است. پس تابه رو گرم کنید، روغن بریزید و چند دقیقه بعد همه مایه رو بریزید توی تابه و روش دربذارید. شعار ملایمت در حرارت را فراموش نکنید. پنج دقیقه بعد یک طرف غذا سرخ شده و در واقع اولین حرف‌ها و کلمه‌ها را یاد گرفته. حالا طرف دیگه غذا را سرخ کنید. ممکنه نیاز به روغن داشته باشید. تو سری دوم سخنگو شدن غذا نیازی به در تابه نیست. پنج دقیقه بعد غذا رو برش بزنید و توی ظرف بچینید، ولی قبل از اینکه مشغول خوردن شید صدا تلویزیون و موزیک رو قطع کنید و خوب گوش کنید ببینید چی ‌می‌گه.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.