سوسيس عليه ريه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69234
    mosavi
    مشارکت کننده

    تا به حال هشدارهاي زيادي درباره ي خطر فرآورده‌هاي گوشتي، مانند همبرگر،‌ هات‌داگ، سوسيس، کالباس و مشابه آن شنيده بوديم، اما بيشتر اين خبرها حول اين محور مي‌ چرخيد که مواد نگهدارنده ي موجود در اين فرآورده‌ها مي ‌تواند احتمال بروز انواع سرطان‌ها را زياد کند، به‌خصوص سرطان‌هاي دستگاه گوارش. به ‌تازگي محققان هشدارهاي جديدي درباره ي زيان‌هاي اين‌گونه فرآورده‌هاي گوشتي آماده داده‌اند.
    اين بار محققان هشدار داده‌اند که نيتريت موجود در فرآورده‌هاي گوشتي مي ‌تواند احتمال بيماري “انسداد مزمن ريوي” را بالا ببرد.
    به گزارش پايگاه اينترنتي رويترز، محققان دانشگاه كلمبيا در آمريکا مي ‌گويند حتي حذف عوامل خطرساز ديگر، مانند سيگار كشيدن، رژیم غذايي ناسالم و نيز بالا رفتن سن هم اثري در اين نتيجه‌ گيري نداشت و باز هم مي ‌توان گفت احتمال ابتلا به بيماري مزمن انسداد ريوي در افرادي كه دست ‌كم 14بار در ماه، فرآورده‌هاي گوشتي مصرف مي ‌كردند، 78 درصد بيشتر از افرادي بود كه اين فرآورده‌هاي گوشتي را مصرف نمي‌ كردند.
    به گفته ي اين محققان، نيترات‌ها كه براي پيشگيري از خراب شدن گوشت و رنگ ‌دار كردن به فرآورده‌هاي گوشتي اضافه مي‌ شوند، مي ‌توانند به بافت ريه آسيب بزنند. لازم به توضيح است که در صنايع غذايي، در تهيه ي اغلب غذاهاي آماده و کنسروي، از اين نوع مواد نگهدارنده، براي حفظ طعم و تازگي خوراکي‌ها، به ‌طور گسترده استفاده مي‌ شود.
    با اين حال به نظر مي ‌رسد هنوز اعلام نظر قطعي جامعه ي پزشکي، پيرامون اين اتهام جديد عليه همبرگر و سوسيس و کالباس، خيلي زود باشد.
    البته شرط احتياط و عقل آن است که تا اعلام نتيجه ي قطعي اين مطالعه، از غذاهاي تازه و همچنين گوشت سفيد مرغ و ماهي بيشتر در رژیم غذايي‌ مان استفاده کنيم و مصرف مقادير کافي از ميوه و سبزيجات را فراموش نکنيم، چرا که به هر حال فايده‌هاي اين مواد غذايي مشخص شده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.