سرطان لوازالمعده در کمین مصرف بی رویه شکر و نوشیدنی های شیرین حاوی شکر !

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71372
    nikbakht
    مشارکت کننده

    شواهد حاکی از آنند که هایپرگلایسمی و هایپر انسولینمی، ممکن است بر توسعه سرطان لوزالمعده دلالت داشته باشند. مصرف مداوم شکر و نوشیدنی های حاوی شکر ممکن است خطر سرطان لوزالمعده را افزایش دهد از طریق: القای هایپرگلایسمی مکرر پس از صرف وعده غذا، افزایش تقاضای انسولین و کاهش حساسیت به انسولین.
    یک مطالعه برگرفته از ژورنال AJCN به منظور بررسی ارتباط بین شکر افزودنی (شکر افزوده شده به چای، قهوه و غیره) و غذاهای غنی از شکر با خطر سرطان لوزالمعده بر روی یک جمعیت از زنان و مردان سوئدی انجام گرفت.
    بدین صورت که یک پرسشنامه تکرر مصرف غذا در سال 1977 توسط 77797 زن و مرد در سنین 45-83 سال تکمیل شد. افراد مورد مطالعه هیچ سابقه ای از سرطان و یا دیابت نداشتند. افراد تا سال 2005 مورد پیگیری قرار گرفتند. در طی مدت 7.2 سال پیگیری؛ 131 مورد ظهور سرطان لوزالمعده مشاهده شد. مصرف شکر افزودنی، نوشیدنی های شیرین، آبمیوه های حاوی شکر و میوه های جوشانده یا کنسرو شده با افزایش خطر سرطان لوزالمعده مرتبط بودند.
    محققین مطالعه نتیجه گرفتند که مصرف مقادیر بالای شکر و غذاهای غنی از شکر ممکن است با افزایش خطر سرطان لوزالمعده مرتبط باشد و شانس ابتلا به این عارضه را افزایش دهد.
    منبع: American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 84, No. 5, 1171-1176, November 2006

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.