رژیم غذایی سالم راهی برای جلوگیری از مسمومیت با آرسنیك

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69672
    mosavi
    مشارکت کننده

    افرادی كه از آب آشامیدنی لوله كشی استفاده می كنند به طور طبیعی به سطح بالایی از آرسنیك آلوده می شوند كه با خوردن مقدار بیشتری ترب، تربچه، سیب زمینی شیرین و سایر گیاهان خوراكی از این گروه می توانند آثار این نوع مسمومیت را از بدن خود بزدایند.
    سطح این ماده شیمیایی وقتی در بدن افزایش پیدا كند سبب بروز آثاری از مسمومیت شیمیایی می شود كه از جمله آنها می توان به ایجاد ضایعات پوستی آشكار اشاره كرد.
    مصرف ریشه های زیرزمینی مثل مواردی كه در بالا ذكر شد و همچنین اسفناج سبز و كدو تنبل این ویژگی را دارد كه می تواند آثار مسمومیت با این ماده شیمیایی را برطرف كند. شدت و نوع آثار این مسمومیت در افراد مختلف و بنابر رژیم غذایی كه دارند، فرق می كند.
    آرسنیك به طور طبیعی در سنگ ها، آب، خاك، هوا و مواد غذایی وجود دارد و از فعالیت های صنعتی هم در محیط زیست وارد می شود.
    طبق استاندارد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریكا، مقدار این عنصر اگر زیر ۱۰ میكروگرم در لیتر آب باشد ایرادی ندارد، اما اگر بیشتر شود خطرناك است به طوری كه مقادیر زیاد آن سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود و تماس اندك اما مداوم با این عنصر با افزایش خطر بروز دیابت نوع دوم و بالا رفتن فشار خون ارتباط دارد.

    #97200
    madjd
    مدیرکل

    آرسنیک در آب تصفیه شده هم وجود دارد؟

    #97264
    mosavi
    مشارکت کننده

    ارسنيك از زمانهاي قديم به عنوان يك سم اضافي شناخته شده است وجود مقادير كم ارسنيك در آب آشاميدني كه در شبكه لوله‌كشي شهري يا چاههاي اختصاصي وجود دارد ، باعث يكي از دلنگرانيهاي جوامع شده است.
    ارسنيك ممكن است بوسيله تجزيه رسوبات و سنگهاي معدني (كه ارسنيك غيرآلي دارند) وارد درياچه‌ها ، رودخانه‌ها و آبهاي زيرزميني طبيعي گردد. ارسنيك از طرق ديگري نيز ، همچون تخليه مستقيم فاضلابهاي صنعتي، ته‌نشيني ذرات ارسنيك موجود در گردوغبار هوا و باران يا برف وارد آبها مي‌شود. اين ذرات ارسنيك شايد بوسيله احتراق سوختهاي فسيلي (بويژه زغال سنگ ) محصولات فلزي (براي مثال طلا و فلزات اصلي معدني را مي‌توان را نام برد) ، آرسنیك در اثر مصرف آفت کش هایی مثل حشره كش های حاوی آرسنیك و یا از طریق فاضلاب صنایع دباغی، سرامیك سازی و معادن وارد آب شود.
    ارسنيك، بي‌بو و بي‌مزه است از اينرو مصرف كننده آب آشاميدني قادر به تشخيص اين عنصر در آب مذبور نيست بنابراين تنها يك آزمايشگاه با تجهيزات ويژه آزمايشگاهي مي‌تواند مقدار موجود ارسنيك در ذخائر آبي را مشخص كند.

    #97269
    nikbakht
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب مفیدتون. پس علاوه بر ترب و تربچه بقیه سبزیجات هم آثار منفی این سم را کاهش می دهد؟

    #97270
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خیلی ممنون، مفید بود
    در یک مطالعه خوندم که آرسنيك موجود در آب آشاميدنی ، عفونت آنفلوآنزای خوكی (A (H1N1 را هم تشديد می‌كند. پس چه بهتر که با این روش های ساده به مبارزه با ارسنیک بریم

    #97273
    mosavi
    مشارکت کننده

    ضمن تشکر از نگهبان عزیز، باید بگم بر اساس این مطلب سایر گیاهان ریشه ای نیز این خاصیت را دارا می باشند

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.