دلایل پرخوری چیست؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74847
    s.farzi
    مشارکت کننده

    •فشارهای متعدد عصبی و پناه بردن به غذا:
    بعضی‌ها تحت تأثیر فشارهای روحی- روانی مدام و بدون توجه به این كه آیا گرسنه هستند یا خیر به خوردن خوراكی‌های مختلف روی می‌آورند و قبل یا بعد چه خورده و چه خواهند خورد را در نظر نمی‌گیرند شما فكر كنید با توجه به فشارهای گوناگون فعلی در این زندگی‌های امروزی فردی كه چنین حالتی پیدا كند كم‌كم حكم یك جاروبرقی را پیدا می‌كند و بدون توجه به نیاز بدن مدام هر چه جلو دستش باشد را می‌بلعد.
    •غذاهای خوشمزه و اراده‌ای نه چندان قوی:
    با توجه به تنوع غذایی كه امروزه وجود دارد و با توجه به خوشمزگی غذاها و خوراكی‌ها و نوشیدنی‌ها مثل انواع تنقلات، شكلات‌ها و آبمیوه‌ها و دیگر خوراكی‌های پر كالری باید برای نه گفتن به آن‌ها تمرین كنیم. در واقع یكی از راه‌های تقویت اعتماد به نفس، تقویت انگیزه است. نه گفتن به كاری كه دوست دارید ولی می‌دانیم كه برایمان مضر است و به ضررمان تمام می‌شود یكی از مهم‌ترین راه‌های تقویت اراده است.
    •عادت‌های غلط:
    بعضی از خانواده‌ها خوردن غذاهای پر چرب را یك عادت‌ عادی و روزمره تلقی می‌كنند، این قبیل افراد اغلب خانوادگی چاق‌اند و گاهی ابراز می‌كنند ما خانوادگی استعداد چاقی داریم.
    جواب یك چنین تصوراتی این است كه شما خانوادگی عادت‌های بد غذایی دارید! یكی دیگر از عادت‌های بد غذایی تند تند غذا خوردن است. از زمانی كه ما غذا را می‌بینیم یا به قول خودمان اشتها باز می‌شود به طور طبیعی 20 دقیقه بعد مغز به معده دستور سیری را می‌رساند، بارها پیش آمده كه با وجود گرسنگی شدید در حین غذا خوردن مجبور می‌شوید برای چند دقیقه از غذا دست بكشید وقتی مجدداً غذا را شروع می‌كنید اغلب می‌گویید اگر از سر غذا بلند شوم، اشتهایم كور می‌شود. این بدان معنی است كه 20 دقیقه شما تمام شده است. افرادی كه تند تند غذا می‌خورند اغلب افراد چاق یا دارای اضافه وزن هستند. بنابراین عادت خوب، آهسته غذا خوردن است.
    چند دقیقه تفكر راجع به نحوه غذا خوردن به شما می‌گوید شما جزء كدام گروه هستید؛ صحیح غذا می‌خورید یا سهل انگارانه بدون احساس گرسنگی و از روی عادت و بدون توجه به نیاز بدنتان؟!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.