درمان اسهال تابستانه کودکان با پروبیوتیک ها

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84562
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    یکی از بیماری‌های رایج فصل تابستان بویژه در کودکان، اسهال است. دلیل آن نیز گرمای هوا، افزایش میزان آلاینده‌ها به دلیل گرمای هوا و بی‌مبالاتی‌ بچه‌ها در این فصل، مانند خوردن خوراکی و میوه با دست نشسته است، اما تغذیه مناسب می‌تواند خطر ابتلا به اسهال را کاهش دهد. برای این کار کافی است در صورت ابتلای خود یا فرزندتان، مصرف پروبیوتیک‌ها را فراموش نکنید.
    بعضی از موادغذایی انواع پروبیوتیک دارند. از آن جمله می‌توان به ماست، کفیر، برخی پنیرها و بعضی میوه‌های خاص مانند منگوستین که میوه‌ای استوایی است، اشاره کرد. مصرف این خوراکی‌ها در زمان ابتلا به اسهال بسیار مفید است و آسیب به باکتری‌های روده را کاهش می‌دهد. علاوه براین از آنجا که در بیشتر موارد برای درمان اسهال،آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود، این کار باعث از بین رفتن باکتری‌های طبیعی روده می‌شود. این کار روی عملکرد طبیعی روده تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین پس از طی دوره درمان، باید بیمار رژیم غذایی حاوی موادغذایی پروبیوتیک داشته باشد تا فلور طبیعی باکتریایی روده دوباره بازسازی شود.
    باوجود ویژگی‌های فراوان خوراکی‌های پروبیوتیک، ممکن است مصرف آنها به دلیل باکتری‌هایی که دارد، برای افراد مبتلا به ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین بهتر است اگر دچار مشکلات گوارشی هستید، موادغذایی پروبیوتیک را با احتیاط مصرف کنید. در صورت بروز هرگونه نفخ، دل درد یا واکنش‌هایی مانند اسهال یا دل‌پیچه نوشیدن کفیر یا ماست پروبیوتیک را متوقف کنید. البته گاهی نیز این واکنش اولیه بدن به خوردن این خوراکی‌هاست و پس از مدتی این واکنش‌ها برطرف می‌شود، اما درصورت ادامه این روند، مصرف آنها را متوقف کرده و درصورت نیاز به متخصص گوارش مراجعه کنید.
    ویژگی‌های موادغذایی پروبیوتیک برای جلوگیری از ابتلا و درمان اسهال و مشکلات گوارشی بی‌شمار است، اما این خوراکی‌ها جایگزین مصرف آنتی‌بیوتیک در اسهال‌های عفونی نیست. بنابراین در صورت ابتلا به متخصص مراجعه کنید و از این خوراکی‌ها به‌عنوان درمان‌ مکمل استفاد کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.