برای بهبود خلق چه بخوریم؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75345
    e.amini
    مشارکت کننده

    اسفناج

    اگر بدن به کمبود ویتامین B مبتلا شود، منجر به ضعف روحیه و بداخلاقی فرد می‌شود، چراکه وجود مقدار پایین ویتامین B در بدن می‌تواند در واقع مانع تولید سرتونین شود. با خوردن سبزیجات برگی مانند اسفناج و بروکلی به افزایش سطح ویتامین B در بدن خود کمک کنید.

    آب

    بدن برای وظایف و عملکردهای منظم خود نیاز ضروری به آب دارد که در این خصوص نه تنها تک‌تک اعضای بدن با کمبود آب دچار نقص می‌شوند بلکه روی توانایی تمرکز مغز نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و موجب تضعیف آن خواهد شد.

    ماست

    کمبود ویتامین D منجر به بروز مشکلات بسیاری برای سلامتی از جمله افسردگی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و سرطان خواهد شد.بهترین منبع ویتامین D نور خورشید است ولی اگر در شرایطی قرار دارید که قادر به دریافت نور کافی از خورشید نیستید بهتر است از منابع غذایی حاوی ویتامین D استفاده کنید.کلسیم نیز می‌تواند مقدار استرس و هیجان شما را کاهش دهد، برای این منظور می‌توانید مقداری توت (انواع توت‌ها) به ماست خود بیفزایید و آن را به عنوان صبحانه میل کنید.

    شکلات تیره

    شکلات نه تنها طعم خوبی دارد بلکه می‌تواند روحیه و خلق و خوی شما را بهبود بخشد.شکلات هرچه تیره‌تر باشد دارای خواص بیشتری است. مصرف تکه چهارگوش کوچکی از شکلات تیره می‌تواند باعث شود مغز اندورفین آزاد کند و موجب افزایش سطح سرتونین شود.طی یک تحقیق به 30 نفر مقدار 40 گرم شکلات تیره طی 14 روز داده شد. نتایج نشان داد که این افراد هورمون استرس کمتری در بدنشان تولید شده و مقدار هیجانشان نیز کاهش یافته است.

    بیشتر: سلامت نیوز

    #99093
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]به نقل از پایگاه خبری تاپ نیوز آمریکا، محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند به تازگی بر روی عادات غذایی بزرگسالان جوان تحقیقات جدید را انجام دادند.

    آنها پس از بررسی ۲۱ روزه دفتر غذایی پر شده توسط ۲۸۱ فرد جوان دریافتند که مصرف مقدار مناسبی از میوه و سبزی باعث می شود که فرد احساس سبک تر و آرام تر و پر انرژی تری داشته باشد.

    محققان همچنین دریافتند که هنگامی که این افراد از سبزی و میوه ها بیشتر مصرف کرده بودند، شادتر و فعال تر شده بودند.

    محققان همچنین کشف کردند که خوردن میوه ها و سبزیها خلق مثبت آنها را افزایش داده است.

    دکتر تامیلین گفت: ما اثبات کردیم که افراد جوان تر به مصرف ۷ یا ۸ واحد میوه و سبزی در هر روز نیاز دارند تا به یک تغییر مثبت معنی دار برسند.[/align]

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.