از رژیم لاغری ناامید نشوید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69050
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که رژیمهای لاغری فراوانی را امتحان نموده اید و “دیگر از رژیم گرفتن خسته شده اید”. در این مقاله به چند علت رایج برای این ناامیدی و نیز راهکارهایی برای برون رفت از این معضل می پردازیم.

    1. هدف گذاری نادرست: در خیلی از موارد توقعی که شما از خودتان دارید، انتظاری منطقی نیست. بدین معنا که شما خانمی را در نظر بگیرید که در سن 35 سالگی و پس از 2 زایمان که همراه با استراحت مطلق و افزایش وزن بی رویه بوده با نگاه به تصاویر دوران عروسی خود، انتظار دارد که به وزن آن زمان باز گردد. مشکل آن موقع بیشتر می گردد که این راه طولانی افزایش وزن را که در طی بیش از شاید 10 سال طی نموده است بخواهد در یک فرصت چند روزه و یا چند هفته ای باز گردد!!

    آقای دیگری را در نظر بگیرید که در سن 40 سالگی می خواهد به وزن زمان پس از دوران سربازی خود باز گردد. با اینکه از نظر علمی دچار چاقی نیست ولی از وزن خود راضی به نظر نمی رسد. هر دوی این افراد در رژیم خود ناموفق خواهند بود چرا که وزن طبیعی شما با افزایش سن بالا خواهد رفت و اگر حتی شما در کوتاه مدت نیز موفق به کاهش وزن مورد نظر بشوید بدن شما به طور فیزیولوژیک در کوتاه مدت وزن کاهش یافته را بازخواهد گرداند.

    2. رژیمهای نادرست و برق آسا از علل دیگر بی انگیزگی افراد در کاهش وزن است. چرا که شاید شما با در دست داشتن رژیمهای تبلیغاتی چند روزه و با حذف کلیه مواد کربوهیدراتی و یا خوردن نا متعارف وزن خود را سریعا در یک یا دو هفته کاهش دهید. اما واقعیت آنست که شما یک روزه چاق نشده اید، لذا یک روزه هم نمی توانید این مشکل را حل نمایید. شما نباید این حقیقت را کتمان کنید که خوردن یک لذت است که در افراد چاق این لذت شاید کمی بیشتر از معمول هم باشد. شما نمی توانید و نباید این لذت را به یکباره ریشه کن کنید، بلکه باید آن را مدیریت کنید.

    نکته مهم دیگر در رژیمها برق آسا آنست که عوارض این نوع رژیمها باعث خواهد شد با اصرار نزدیکان این رژیم را قطع نمایید . بلافاصله بعد از آن نیز وزن شما سریعا افزایش می یابد. نتیجه آن که این خاطر شما را از تلاش مجدد برای رژیم مایوس و ناامید می گرداند.

    3. اختلالات هورمونی: اختلالات هورمونی بویژه در خانمها یکی از دلایلی است که تلاشهای شما را برای کاهش وزن بدون توفیق می نماید. اگر مدام رژیم می گیرید ولی وزنتان کاهش نمی یابد از پزشک معالج خود بررسی هورمونی را در خواست نمایید.

    4. علل محیطی: خانواده ای که برنامه غذایی نادرست که حاوی غذاهای پرانرژی فراوان است راا استفاده می نمایند و یا در خانواده ای که کنترل وزن از الویتهای مورد نظر نمی باشد، امکان ادامه رژیم غذایی صحیح نا ممکن خواهد بود. جالب است بدانید در زوجهای جوانی که یک نفر لاغر و نفر دوم چاق می باشد احتمال آن که فرد لاغر چاق گردد به مراتب بیش از آنست که فرد دچار افزایش وزن به وزن طبیعی بازگردد.

    5. عدم فعالیت بدنی: باید بپذیرید که فعالیت بدنی جزء لاینفک یک برنامه کاهش وزن است. اگر می خواهید با یک سفر و یا شرکت در مهمانی وزنتان افزایش نیابد راهی جز افزودن فعالیت بدنی نخواهید داشت. منظور از افزایش تحرک این نیست که شما ورزشکار شوید ولی می توانید با یک برنامه مناسب در یک مدت زمان مشخص توانایی بدنی خود را افزایش دهید. در نتیجه رژیمهای غذایی بسیار کم کالری که به شما توصیه می نمایند که نیازی به ورزش ندارید را تجربه ننمایید.
    .
    .
    .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
فهرست