آیا قارچ جای گوشت را می گیرد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67800
    tavakoli
    مشارکت کننده

    قارچ از دسته سبزيجاتي است که در مورد آن باورهاي اشتباه بسياري در ميان عامه مردم وجود دارد. برخي فکر مي‌کنند قارچ سبزي بي‌خاصيتي است و در مقابل، عده‌اي بر مفيد بودن آن اتفاق نظر دارند؛ تا جايي که آن را به جاي گوشت مصرف مي‌کنند، با اين تصور که تمامي ‌نيازهاي‌شان به پروتئين‌ها تامين خواهد شد. نکته‌اي که همواره بايد به آن توجه کرد اين است که قارچ را نبايد جايگزين مناسب گوشت به حساب آورد، بلکه اين ماده غذايي جزو سبزيجات بوده و ارزش غذايي‌اش نيز محدود است….

    اگر بخواهيم به خواص آن اشاره کنيم بايد بگوييم که اين سبزي يکي از منابع خوب فيبر محسوب مي‌شود اما نه تنها تمامي‌اسيدهاي آمينه ضروري را دارا نيست، بلکه جذب پروتئين‌هاي موجود در آن به دليل منشأ گياهي بودن در مقايسه با منابع حيواني پايين‌تر است. بنابراين استفاده از قارچ و جايگزين کردن آن به جاي گوشت به ويژه براي کودکان در حال رشد و زنان باردار يا شيرده عادتي غلط تلقي مي‌شود.

    البته اين ماده غذايي آن‌قدرها هم بي‌خاصيت نيست؛ چون منبع خوبي از اسيدفوليک به حساب مي‌آيد که يکي از ويتامين‌هاي‌ گروه B است و در خون‌سازي نقش به سزايي دارد. پس فراموش نکنيد که بايد تنوع را در برنامه‌غذايي جدي بگيريد زيرا هر کدام از سبزيجات يک سري از ويتامين‌ها را بيشتر و يک سري را کمتر دارند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.