سیر ترشی چند ساله بخوریم؟!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #82466
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    مهم‌ترين ماده موثر موجود در سير که فوايد زيادي دارد، تركيب‌هاي آروماتيک سير است. معمولا تركيب‌هاي گوگردي و معطر بيشتر سيرترشي‌ها با گذر زمان چندان دچار تغيير نمي‌شوند.
    بنابراين خاصيت سيرترشي‌هاي بودار، تا حد زيادي نزديک به خاصيت سير تازه است. پس اگر هدف شما از مصرف ترشي، فقط لذت بردن از طعم مطلوب آن نيست و مي‌خواهيد از خواص آن هم بهره‌مند شويد، بايد انواعي از اين محصول را که بوي بيشتري دارد، انتخاب کنيد. نکته مهم ديگر اين است که هنوز تحقيق جامع و کاملي درباره خاصيت سيرترشي‌هايي که يک سال، 7 سال يا 20 سال مي‌مانند، انجام نشده است و نمي‌توانيم بگوييم خاصيت سيرترشي يک ساله بيشتر از نوع 5 ساله آن است يا نه. بد نيست بدانيد که اگر سير تازه را هم بپزيد يا سرخ کنيد و مقدار زيادي از بوي آن در طول فرآيند پخت از دست برود، به‌طور حتم مقدار زيادي (حدود 40 تا 70 درصد) از خاصيت آن هم از بين مي‌رود.
    به‌طوركلي، حداقل بيش از 30 خاصيت دارويي براي سير، شناسايي شده است؛ آثار ضدميکروبي، ضدويروسي، ضدسرطاني و هضم‌کنندگي غذا، جزو مهم‌ترين آثار شناخته‌شده اين گياه هستند. در حال حاضر، صدها کارخانه داروسازي در سراسر دنيا با استفاده از سير تازه، قرص يا داروهاي سير را براي کاهش تري‌گليسريد، کلسترول، فشار و قندخون يا پيشگيري از چسبندگي پلاکت‌ها (غليظ شدن خون) توليد مي‌کنند. مي‌توان گفت مصرف سير تازه يا سيرترشي‌هاي بودار براي بدن مفيد است و مي‌تواند به خنثي کردن سم‌هاي کبدي و تسهيل در فرآيند هضم غذا کمک کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.