چطوری باید میوه های تابستونی رو فریز کرد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78768
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    مربا و کمپوت درست کردن تنها راهی نیست که برای نگهداری از میوه های تابستونی وجود داره. فریز کردن هم یه راهه! اینکه بتونی تو سرمای زمستون یه پای یا میلک شیک میوه ای بخوری میتونه خیلی لذت بخش باشه!
    چطوری میشه این میوه ها رو فریز کرد، تا در ماه های آینده در بهترین حالت بمونن؟
    معمولا تنبلی تحریکمون می کنه که همه ی میوه ها رو یکجا داخل یک کیسه فریزر بریزیم. ولی این کار باعث میشه که همه میوه ها به هم بچسبن و مثل یه تیکه یخ بزرگ سفت بشن. اونوقت اگه فقط یه تیکه ی کوچولو برای مثلا دسری که قراره درست کنیم لازم داشته باشیم، با کلی دردسر مواجه می شیم!
    یه راه بهتر و آسون تر برای فریز کردن میوه ها اینه که اونها رو جوری آماده کنید، انگار که همین الان قراره ازشون استفاده کنید – سیب و گلابی ها رو پوست بکنید و تخمشون رو در بیارید، هسته ی هلو ها رو جدا کنید و اونها رو به تکه های خرد تر تبدیل کنید. بذارید توت ها و میوه های کوچکتر همونطور که هستن باقی بمونن.
    حالا همه ی میوه ها رو خیلی منظم توی یک دیس و روی یدونه کاغذ کیک پزی بچینید. اونها رو برای حدود چهار ساعت توی فریزر بذارید. وقتی که این میوه ها تک تک یخ بزنن، دیگه وقتی به کیسه ی فریزر یا یه ظرف بزرگتر برای نگهداری طولانی انتقالشون بدیم، هیچ اتفاقی براشون نمیفته و به هم نمیچسبن!
    میوه های فریز شده وقتی موقع استفاده در معرض گرما قرار می گیرند، شل و ول میشن و آب ازشون راه میفته. این یعنی اینکه بهتره ازشون توی کیک و پای ها استفاده بشه، به جای تزئئین روی یک دسر یا کیک.
    بعضی وقت ها میشه که تا رسیدن فصل این میوه ها کلی مونده و شما بدجوری هوس طعموشون رو می کنید. این راه به دادتون خواهد رسید!

    الان فریز کنید – بعدا از خودتون تشکر کنید!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.