کنگر اومد، لنگرا رو بندازید

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76699
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    به اواسط بهار نرسیده سر و کله یه گیاه خوشمزه تو بازار پیدا می‌شه. کنگر یکی از قدیمی‌ترین گیاهاییه که تو ایران و کشورهای عربی مصرف می‌شه.

    می‌تونید با کنگر خورش درست کنید، یا سرخش کنید و با نمک بخورید و با یه بورانی عالی به اسم “کنگر ماست” درست کنید. به هر حال هرچه سریعتر برید چند کیلو از این گیاه تیغ‌دار بخرید که اگه این یکی دو هفته رو از دست بدید، باید یک سال دیگه منتظر بمونید تا گنگر به بازار بیاد.

    کنگر یه داروی خوب برای تقویت قلب، کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون هست. این سبزی به کبد کمک می‌کنه که از خودش در برابر سموم بدن، دفاع کنه.

    خوردن کنگر خام یا بورانی کنگر، باعث هضم سریع‌تر غذا می‌شه. اگه موفق شید طول سال هفته‌ای یکی دوبار کنگر بخورید، دستگاه گوارش‌تون تبدیل به یکی از قوی‌ترین دل و روده‌های جهان می‌شه.

    کنگر خون‌سازه و می‌تونه تو درمان بیماری‌های کم‌خونی یا یرقان به روند درمان کنه.

    تاثیر کنگر روی صفرا، کلیه‌ها و کبد خیلی زیاده و ممکنه برای کسایی که ناراحتی صفرا یا کلیه دارن مشکلاتی ایجاد کنه. بنابراین اگه این مشکلات رو دارید، ریسک نکنید و از خیر خوردنش بگذرید.

    کنگر مقدار زیادی پتاسیم، آهن، کلسیم، سدیم، ویتامین B1 و فیبر داره. هر غذایی که با این گیاه خار دار درست کنید عالی از آب درمیاد و شاید به همین خاطره که می‌گن این غذا رو به مهمون اگه بدید دیگه حالا حالاها از خونه‌تون نمی‌ره. گویا مهمونا لنگری دارن که با خوردن یه پرس غذای کنگری اونو تو اتاق پذیرایی می‌ندازن و موندگار می‌شن.

    #100045
    madjd
    مدیرکل

    بهتر است زنان باردار، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری شدید کبدی یا کلیوی از مصرف برگ کنگر پرهیز کنند. – از آنجایی که برگ های کنگر محرک انقباض کیسه ی صفراست، افرادی که سنگ کیسه ی صفرا دارند نباید آن را مصرف کنند، چرا که افزایش انقباض کیسه ی صفرا منجر به انسداد مجاری و حتی پارگی کیسه صفرا می شود. – هم چنین اشخاصی که نسبت به کنگر و یا خواص سینارین حساسیت دارند، باید از مصرف این گیاه پرهیز کنند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.