۷ هشدار درباره حليم

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76567
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    اين روزها با زياد شدن مشغله‌‌هاي کاري و نداشتن فرصت کافي، بسياري از خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند حليم را از بيرون بخرند چون معتقدند براي پخت نوع خانگي اين غذا مدت زمان زيادي لازم است و از طرفي بافت حليم خانگي به خوبي‌ بافت حليم بيرون به اصطلاح كش نمي‌‌آيد…

    گروهي هم حليم‌‌هايي كه به‌صورت پودر بسته‌بندي‌ در بازار عرضه شده است، مي‌خرند. مواداوليه اين حليم‌هاي آماده خشك و پس از كاهش آب، به‌صورت پودر درآمده است. اين حليم‌ها در بسته‌‌بندي‌‌هاي مختلف و با عناوين گوناگون در سوپرمارکت‌‌ها و مغازه‌‌ها به فروش مي‌‌رسد. هنگام خريد حليم يا پودر آماده حليم بايد توجه داشت كه در تهيه آن نكات بهداشتي و سلامت رعايت شده يا نه بنابراين حتما به اين نكته‌ها دقت كنيد:

    1. ظاهر مغازه، بهداشت كاركنان، داشتن كارت و مجوز بهداشت و…
    2. حليم نبايد در ظروف يكبار مصرف تلقي ريخته شود زيرا فقط موادغذايي با دماي پايين‌تر از 45-40 درجه را مي‌توان در اين ظرف‌ها ريخت درحالي كه دماي حليم بيش از 45 درجه سانتي‌گراد است. ظروف يکبار مصرف ساخته شده از گرانول پلي‌پروپيلن براي نگهداري موادغذايي داغ مانند آش و حليم بهترين هستند و حتي مي‌توان مواد غذايي با دماي 100 درجه سانتي‌گراد را هم در آنها ريخت.
    3. حليم را به مقدار كم بخريد و حتما بلافاصله پس از خريد آن را در ظروف چيني يا شيشه‌اي بريزيد. با اين كار احتمال ايجاد واكنش‌هاي شيميايي بين غذا و ظرف كاهش مي‌يابد.
    4. هدف از كاهش آب حليم‌هاي آماده در صنعت، كاهش احتمال رشد ميكروب‌هاست بنابراين پس از بازكردن بسته، پودر را كاملا مصرف كنيد و نيمي از آن را براي وعده ديگر نگه‌نداريد زيرا با جذب رطوبت محيط، زمينه براي رشد ميكروب‌‌ها فراهم مي‌شود.

    5. اگر پودر آماده حليم، حالت كلوخ و به هم چسبيده دارد، نبايد آن را مصرف كرد زيرا ممكن است اين حالت به دليل كپك‌زدگي باشد و معمولا فقط زماني كه تاريخ انقضاي محصول مي‌گذرد، اين اتفاق مي‌افتد.

    6. برخي خانم‌ها با آنكه از پودر آماده حليم استفاده مي‌كنند، مواد اوليه حليم خانگي را نيز به آن اضافه مي‌كنند. اين كار باعث به اصطلاح پر ملات شدن اين غذا مي‌شود.

    7. اگر به فشارخون بالا مبتلا هستيد، در مصرف پودرهاي آماده محتاط باشيد چون سديم طعم‌دهنده منوسديم گلوتامات که به اين پودرها افزوده مي‌شود و نمك اين محصول، براي افراد مبتلا به فشارخون بالا مي‌تواند مضر باشد.

    #99841
    s.samadi
    مشارکت کننده

    چقدر خوب از وجود پودر حلیم آگاهی نداشتم به نظرتون خوشمزه میشه؟

    #99845
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    به نظر من حلیم تحت هر شرایطی خوشمزست ولی هیچ چی حلیم تازه و خانگی که البته حرفه ای هم درست شده باشه، نمیشه.

    #99848
    s.samadi
    مشارکت کننده

    ممنون کاملا حق با شماست

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.