چربی دور شكم و بیماری قلبی یك تركیب كشنده است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70363
    mosavi
    مشارکت کننده

    یك مطالعه جدید نشان داد حتی افرادی كه وزن طبیعی دارند اگر همزمان چربی شكمی و بیماری قلبی داشته باشند، زمان مرگ خود را جلو می اندازند.
    براساس نتایج این مطالعه گسترده در صورتی كه این چربی به جز ناحیه اطراف شكم در جای دیگری از بدن متمركز شود، این خطر كاهش پیدا می كند.
    پزشكان قلب در مركز تخصصی مایوكلینیك تاكید كردند: افزایش چربی دور شكم به اندازه كشیدن یك بسته سیگار در روز یا افزایش خیلی زیاد كلسترول خون برای قلب خطرناك است و این خطر در مردان به مراتب بیشتر است.
    دكتر تاسیز كوتینهو متخصص كاردیولوژی در این مركز اظهار داشت: به نظر می رسد شاخص توده بدنی (BMI) مقیاس مناسبی برای اندازه گیری چاقی بدن نیست و هیچ تصویر درستی از نحوه انتشار چربی در بدن نشان نمی دهد.
    وی در توضیح این مطلب خاطرنشان كرد: شاخص توده بدنی فقط مقیاس اندازه گیری وزن نسبت به قد است در حالی كه نكته مهم تر این است كه این چربی اضافی چگونه و در كدام یك از اعضای بدن متمركز شده است.
    بر همین اساس نتایج بازبینی های اخیر روی ۵ مطالعه قبلی و با حضور ۱۶ هزار شركت كننده نشان داد افراد مبتلا به بیماری عروق كرونری كه در عین حال دارای چربی اضافی در ناحیه شكم هستند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.