احتمال پسر شدن فرزند دوم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70149
    s.samadi
    مشارکت کننده

    هرساله تعداد بیشتری پسر نسبت به دختر به دنیا می آیند.در دهه های اخیر،اگرچه هنوز تعداد پسران متولد شده در دنیا کمی بیشتراز دختران است،ولی در کشورهای پیشرفته مانند کانادا،دانمارک،انگلیس،آلمان،ژاپن و آمریکا در نسبت متولدین پسر به دخترکاهش مشاهده میشود. این موضوع محققان را بر آن داشته که بدانند چه فاکتورهایی در تولد نوزاد پسر یا دختر موثرند.

    مطالعه اخیر دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد و موسسه کارولینسکای استکهلم سوئد نشان میدهد مادرانی که از ابتدای حاملگی اول تا ابتدای حاملگی دوم شروع به افزابش وزن میکنند تا حدودی احتمال تولد نوزاد پسر در بارداری دوم در آنها افزایش می یابد.این نتایج جالب توجه بوده است چرا که تاکنون عوامل ییولوژیک محدودی در تعیین جنسیت نوزاد متولد شده شناخته شده اند.

    این مطالعه حاکی از آن است که نوع تغذیه مادر در این رابطه یک فاکتور تعیین کننده است.

    مطالعات قبلی درباره فاکتورهای موثر در تعیین جنسیت فرزند،نتایج قطعی نشان نداده اند.عواملی همچون سیگار کشیدن والدین و نوع تغذیه مادر همواره مورد مطالعه بوده اند وتصور میشد چاقی مادر به نفع تولد نوزاد دختر است.ولی این مطالعه نتیجه برعکس نشان داد،افزایش وزن مادر،به نفع تولد نوزاد پسر است.

    این مطالعه روی 220889 زن که بین سالهای 1992 تا 2000 حاملگی موفق داشته اند انجام شد.محققان تغییرات وزنی و BMI (وزن به کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد به متر)،را بین حاملگی های اول و دوم در این زنان پیگیری کردند.با افزایش وزن مادران از حاملگی اول تا دوم،نسبت تولد نوزاد پسر به دختر در زنانی که بیشتر از 1 واحد کاهش BMI داشتند024/1 و در زنانی که 3 واحد یا بیشتر افزایش BMI داشتند 080/1بود.این نتایج مستقل از فاکتورهایی همچون سیگار کشیدن مادر،سن والدین،فاصله بین دو بارداری و جنس و سلامت فرزند اول بررسی شدند.

    با این حال اپیدمیولوژی چاقی،توضیحی برای کاهش نسبت پسران به دختران متولد شده در کشورهای پیشرفته ندارد و نشان میدهد هنوز فاکتورهای شناخته نشده دیگری هستندد که در این رابطه موثرند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.