تاثیر تغذیه مادر باردار بر انتخاب های غذایی بعدی کودک

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70121
    n.fazel
    مشارکت کننده

    مطالعه ای که اخیرا در مجله faseb به چاپ رسیده نشان می دهد که کودکان متولد شده از مادرانی که در دورانه بارداری شکرو غذاهای حاوی چربی بالا مصرف می کنند مانند خود آنها علاقه بیشتری به مصرف مواد غذایی بی ارزش خواهند داشت. زیرا که رژیم حاوی قند و چربی بالای مادر می تواند سبب تغییراتی در مسیر پاداش مغز جنین شود و انتخاب های غذایی او را تغییر دهد.
    این مطالعه علاوه بر اینکه م یتواند یکی از دلایل روند رو به رشد چاقی را توضیح دهد می تواند نشان دهنده این باشد که چرا بعضی افراد می توانند در مقابل شیرنی و غذای چرب مقاومت کنند در حالیکه برخی قادر نیستند.
    این مطالعه بر رروی موشها انجام گرفته است. موشهای باردار در دو گروه قرار گرفتند یک گروه رژیم استاندارد و یک گروه رژیم حاوی شکر و چربی بالا مصرف کردند. سپس بچه موشهای متولد شده برای انتخاب غذا از بین غذاهای استاندارد و یا غذاهای چربو شیرین آزاد گذاشته شدند. دیده شد که موشهایی که مادرانشان از غذاهای پرچرب استفاده می کردند نسبت به این غذاها تمایل بیشتری داشته و با مصرف آنها احساس رضایت بالاتری داشتند.
    بنابراین وقتی مادر شما مدام شما را مجبور به خوردن میوه و سبزی می کند و شما ترجیح می دهید پفک و شکلات بخورید شاید مقصر مادرتان باشد که در دوران بارداری رژیم مناسبی نداشته است

    Story Source:

    The above story is reprinted (with editorial adaptations by ScienceDaily staff) from materials provided by Federation of American Societies for Experimental Biology, via EurekAlert!, a service of AAAS.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.