از شیر گرفتن نوزاد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69478
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    زمانی که کودک شیرخوارتان توانست روزانه حداقل یک وعده و هر بار چند قاشق غذا بخورد، زمان آن فرا رسیده است که دفعات غذای کمکی او را افزایش دهید. با هر وعده غذا و در طول روز به شیرخوار آب جوشیده سرد شده یا نوشیدنی‌های مناسب دیگر بنوشانید برای این کار از شیشه شیر یا یک فنجان کوچک پلاستیکی استفاده کنید. با افزایش حجم غذاها و مایعاتی که کودک در طول روز دریافت می‌کند، نیاز او به استفاده از شیر کاهش پیدا می‌کند.
    برخی کودکان پس از استفاده از غذاهای جامد به تدریج علاقه خود را به شیر مادر و یا شیرخشک از دست می‌دهند و به اصطلاح، خود به خود از شیر گرفته می‌شوند.
    اگر کودکتان قادر به خوردن غذاهای جامد است و با فنجان یا شیشه شیر هم می‌تواند به اندازه کافی مایعات بنوشد، زمان آن فرا رسیده که او را از شیر بگیرید. بنابراین دفعات شیردهی را به یک یا دو بار در روز کاهش دهید و زمانی که کودک از خوردن یک وعده غذا خودداری می‌کند، به جای غذا به او شیر ندهید.
    اگرچه ممکن است این کار برای شما کمی سخت و دشوار باشد اما به یاد داشته باشید فرزندتان یک مرحله از رشد را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و حالا باید آماده ورود به مرحله بعدی شود.
    بعد از ۶ ماهگی شیر به تنهایی پاسخگوی نیازهای تغذیه‌ای شیرخوار نیست و اگر شیردهی را مانند گذشته ادامه دهید دیگر اشتهایی برای غذاهای کمکی باقی نخواهد ماند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.