اثر کمبود روی بر سیستم ایمنی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69176
    mosavi
    مشارکت کننده

    اغلب غذاها از جمله گوشت قرمز، مرغ، حبوبات و آجیل منابع غنی از روی محسوب می شوند؛ این در حالی است که درصد بالایی از مردم کشور از کمبود روی رنج می برند و به عوارض بسیاری از جمله تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به بیماری های دیگر دچار می شوند. افراد با رژیم غذایی گیاهی و اغلب رژیم های غذایی نامناسب، به میزان 50 درصد بیشتر نسبت به افراد با رژیم حاوی پروتئین های حیوانی و حاوی روی، به مصرف قرص های روی نیازمند هستند. همچنين روی بر سیستم ایمنی بدن اثر مستقیم دارد و با کمبود آن، کارایی سیستم ایمنی هم کاهش می یابد. همچنین مشاهده شده که روی بر شدت و مدت علائم سرماخوردگی هم تاثیرگذار است. به علاوه وقتی از قرص های روی در درمان اسهال مزمن استفاده می شود، نتیجه بسیار خوبی حاصل خواهد شد.
    کمبود روی زمانی ایجاد می شود که مقدار آن در رژیم غذایی کم است یا جذب آن در بدن کاهش می یابد. توجه داشته باشید که در زمان ابتلای فرد به بیماری های عفونی، شیردهی و یا بارداری نیاز به روی افزایش می یابد. در مواردی که روی به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود، می تواند به تسریع بهبود زخم ها، سرعت درمان عفونت، جلوگیری از ریزش موها، کنترل سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی کودکان و نوجوانان و تامین کمبود روی (zinc) مادران باردار و شیرده کمک کند.
    اما بايد توجه داشت از مصرف خودسرانه مکمل های روی، قرص ها و شربت های روی خودداری کرده و تنها با مشورت و تجویز پزشک آن را مصرف کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.