هندوانه کم آبی بدن را جبران می کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67694
    mosavi
    مشارکت کننده

    نوشابه کولا، قهوه و چای به علت خاصیت افزایش حجم ادرار جایگزین مناسبی برای تامین مایعات از دست رفته بدن نیست.
    آب میوه ، سبزیجات و دوغ را بهترین جایگزین برای مایعات از دست رفته بدن مي باشند، البته دریافت مایعات از دست رفته بدن از طریق آب میوه و دوغ می تواند به همراه افزایش دریافت انرژی پدیده چاقی و اضافه وزن را در پی داشته باشد.
    هرچند ممکن است فرد در ابتدا با دریافت مایعات و انرژی اضافی از طریق آب میوه با پدیده افزایش وزن مواجه نشود، این عدم بروز افزایش وزن به علت حجم کم مایعات بدن براثر تعریق در فصل گرماست که البته با پایان تابستان چاقی بروز می کند.
    به گفته متخصصين تغذيه، برای هر یک کیلو کالری انرژی دریافتی به یک سی سی آب نیاز است، بعنوان مثال فردی با ۷۰ کیلوگرم وزن، میزان نیاز روزانه اش به انرژی ۲ هزار کیلوکالری و میزان نیازش به مایعات، دست کم ۲ لیتر است که می تواند از طریق نوشیدن مایعات و خوردن میوه و سبزیجات پر آب تابستانی نظیر هندوانه و کرفس جبران شود.
    کودکان در فصل تابستان به علت فعالیت فیزیکی و قرار داشتن در سنین رشد به میزان بیشتری از مایعات نیاز دارند، چون حجم معده کودکان کوچک و از طرفی نیاز به انرژی برای رشد الزامی است، بنابراین بخشی از انرژی مورد نیاز کودکان در فصل تابستان باید از طریق مایعات دریافتی اعم از شیر، آب میوه و سبزیجات تامین شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.