پياز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67122
    saemi
    مشارکت کننده

    پياز يكي از پركاربردترين مواد اوليه در آشپزي است. پياز سفيد خوش طعم‌تر از پياز قرمز است اما برخي مزه شيرين‌تر پياز قرمز را ترجيح مي‌دهند.
    دستورالعمل‌هاي زيادي براي پوست كندن پياز وجود دارد. اينكه چگونه پياز را پوست بكنيد كه اشكتان را در نياورد. از اينكه كبريت لاي دندان‌هايتان بگذاريد تا اينكه پياز را در آب پوست بكنيد.
    اما با همه اين ترفندها اگر در هنگام پوست كندن پياز اشك نريختيد، در مرحله ريز كردن اشكتان درمي‌آيد. پس از همان اول بگذاريد اشك از چشم‌هايتان سرازير شود. براي سلامتي چشمتان خوب است.

    خرد كردن پياز
    خرد كردن پياز انواع زيادي دارد: نگيني، حقه‌اي، ريز شده معمولي. بسته به اينكه چه مي‌خواهيد بپزيد، مي‌توانيد يكي از اين انوع را انتخاب كنيد.
    براي نگيني خرد كردن پياز بهترين روش اين است كه يك بار پياز را از وسط (از ارتفاع) به دونيم كنيد. آنگاه هر قطعه را روي تخته بخوابانيد، سر و ته پياز را بزنيد، برش‌هاي عمودي در هر نيمه ايجاد كنيد. (به طور متوسط چهار تا شش برش كافي است.) سپس برش‌هاي عرضي هم اندازه بزنيد.
    در روش حلقه‌اي پياز درسته را روي تخته قرار دهيد و از عرض برش بزنيد.
    روش معمولي تنها در اندازه قطعات پياز با روش نگيني فرق دارد.
    براي رنده كردن پياز هم بهتر است توصيه سرآشپز همشهري آنلاين را به كار ببنديد: بهتر است انتهاي پياز را نزنيد چون باعث مي‌شود هنگام رنده كردن لايه‌هاي پياز از هم جدا شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.