کاهش وزن با تغییر سبک زندگی

سن: ۲۳ سال
وزن اولیه: ۹۶ کیلوگرم
کاهش وزن: ۳۳ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
بیشتر افرادی که مشکل اضافه وزن دارند دلایل و بهانه ‌های مختلفی را به عنوان علت چاقی‌ شان مطرح می‌ کنند و خود را محکوم به چاق بودن می ‌دانند. من در خانواده‌ ای به دنیا آمدم که پدر، مادر و خواهرانم هم همگی چاق بودند. خود من از دوران دبستان اضافه وزن داشتم.
در آن دوران به علت سن کم و وجود اطرافیان چاق گمان می ‌کردم برای این مشکل راه حلی وجود ندارد و باید با آن بسوزم و بسازم. تازه وارد دانشگاه شده بودم که به طور اتفاقی با سایت رژیم درمانی نوین آشنا شدم. با خواندن مطالب سایت متوجه شدم که اگرچه ممکن است برخی افراد از نظر ژنتیکی مستعد چاقی باشند اما همین فرد اگر سبک زندگی سالم داشته باشد می ‌تواند از وزن مناسبی برخوردار باشد.
با دانستن این موضوع تصمیم گرفتم به این مرکز مراجعه کرده و برای اولین بار شانس خود را برای کاهش وزن امتحان کنم. با خود فکر کردم شاید از نظر ژنتیکی و خانوادگی مستعد چاقی باشم اما حتماً خودم هم در بروز این مشکل نقش داشته ‌‎ام. پس باید مواردی را که ناشی از سبک زندگی نادرست است تغییر دهم.

با دریافت برنامه رژیم اولین تغییری که به نظرم رسید باید در سبک زندگی خود بدهم داشتن میان ‌وعده در طی روز و پیاده ‌روی بود. تا قبل از این من اصلاً میان ‌وعده نمی‌ خوردم. حتی گاهی یکی از وعده ‌های غذایی ‌ام هم حذف می ‌شد. همیشه متعجب بودم که با این تعداد وعده‌ های غذایی کم چرا اضافه وزن دارم. حالا متوجه شده ‌ام که نداشتن میا‌ن ‌وعده سبب می‌ شد بسیار گرسنه شوم و بدون فکر هر آنچه در دسترسم بود را مصرف کنم.
از همان هفته اول اگرچه سخت بود اما تغییرات لازم را در برنامه غذایی روزانه ‌ام اعمال کردم. وقتی برای اولین بار بعد از گرفتن رژیم بر روی ترازو رفتم و دیدم که وزنم کم شده نسبت به نتیجه کار امیدوار شدم. به این ترتیب در مدت ۹ ماه پیگیری رژیم موفق شدم ۳۳ کیلو وزن کم کنم و به تناسب اندام دلخواهم برسم.


بیشتر بخواند: آیا برای کاهش وزن باید شام را حذف نمود؟

Loading