کنکور و اضافه وزن

سن: ۱۹ سال
وزن اولیه: ۷۱ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۰ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
من تا چند سال پیش اصلاً اضافه وزن نداشتم و از تناسب اندامم کاملاً راضی بودم. اما در دو سال آخر دبیرستان بیشتر اوقات پشت میز در حال درس خواندن و آماده شدن برای کنکور بودم و در همین مدت ۱۵ کیلو افزایش وزن پیدا کردم. به خوبی می‌دانستم بی‌تحرکی و مصرف بیش از حد قهوه و شکلات که طی این دو سال به مصرف آن‌ها وابسته شده بودم، علت چاقی‌ام است. تناسب اندامم که همیشه دیگران غبطه آن را می‌خوردند در این مدت از بین رفته بود و بدن بد فرمی پیدا کرده بودم. به همین علت بلافاصله پس از آنکه کنکور را پشت سر گذاشتم به کلینیک رژیم درمانی نوین که از طریق مادرم با آنجا آشنا شده بودم، رفتم.
دوست داشتم قبل از آنکه به دانشگاه بروم تغییر قابل توجهی در ظاهرم ایجاد کنم و از شر چربی‌های اضافی خلاص شوم. در فرصتی که تا بازگشایی دانشگاه‌ها داشتم به دقت به اجرای رژیم خود ادامه دادم و در کنار آن برنامه منظم پیاده‌روی هم داشتم. برخلاف تصورم رعایت رژیم‌ها بسیار راحت بود و اصلاً احساس گرسنگی نمی‌کردم. هر ۳ وعده غذایی را داشتم و علاوه بر آن میان وعده هم می‌توانستم بخورم. البته مدتی طول کشید تا توانستم مصرف تنقلات در میان وعده‌ها را کنار گذارم و به جای آن میوه و سبزی مصرف کنم.
در مدت ۳ ماه بدون آنکه دارویی مصرف کنم حدود ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشتم. به طوریکه پیراهنی که بعد از کنکور برایم تنگ شده بود و فکر می‌کردم دیگر قابل استفاده نیست الان کاملاً اندازه‌ام است. در حال حاضر ۶-۵ کیلو اضافه وزن دارم که امیدوارم طی یک ماه آینده با کم کردن آن به وزن ایده‌آل برسم.

Loading