کاهش چربی خون با رژیم

سن: ۶۲ سال
وزن اولیه: ۸۳ کیلوگرم
کاهش وزن: ۷ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
سال‌ها بود که آزمایش خون نداده بودم تا اینکه به پیشنهاد یکی از آشنایان که پزشک بود تصمیم گرفتم از وضعیت سلامتی خود مطلع شوم. با آماده شدن نتیجه آزمایش متوجه شدم که چربی خونم به میزان زیادی افزایش یافته است. این در حالی بود که به ظاهر تصور می‌کردم سالم هستم و مشکلی از این بابت ندارم. به سرعت تمام غذاهای سرخ‌کردنی و پرچرب را از رژیم غذایی خود حذف کردم. اما با آزمایشی که چند ماه بعد دادم متوجه شدم چربی خونم آن طور که انتظار داشتم کاهش نیافته است. تصمیم گرفتم قبل از اینکه دارو مصرف کنم با مراجعه به متخصص تغذیه چربی خون خود را کاهش دهم.
بعد از مراجعه به کلینیک آقای دکتر فرشچی ایشان رژیمی برایم تنظیم کردند. در ابتدا به نظرم رسید که من با اجرای این رژیم چاق خواهم شد چون فکر می‌کردم من همیشه حجم کمتری غذا می‌خورم. واقعاً هم همین طور بود و اشتباهی که من در گذشته داشتم این بود که غذاهای کم‌حجم اما سرشار از کالری را برای خوردن انتخاب می‌کردم و تصور می‌کردم چون حجم کمی غذا خورده‌ام هم وزن و هم چربی خونم کاهش می‌یابد. درحالیکه در رژیمی که از آقای دکتر فرشچی دریافت کرده بودم تعداد زیادی وعده و میان‌وعده‌های سالم داشتم که با خوردن آن‌ها تا چند ساعت احساس سیری می‌کردم و دیگر تمایلی به مصرف مواد غذایی شیرین در طول روز نداشتم.
سه ماه پس از اجرای رژیم، نه تنها وزنم ۷ کیلوگرم کاهش یافته بود بلکه نتایج آزمایش خونم نویدبخش این خبر خوش بود که اجرای رژیم و کاهش وزن سبب کاهش چربی خونم شده است. این نتیجه باعث شد تا من بیش از پیش به نقش رژیم غذایی سالم در سلامتی انسان پی ببرم.

Loading