چاقی را برای سلامت‌تان جدی بگیرید.

سن: ۴۷ سال
وزن اولیه: ۸۸ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۶ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۹ ماه
چند سال قبل طی سانحه‌ای که برای من پیش آمد مجبور شدم تن به عمل جراحی دهم. با آزمایشاتی که قبل از جراحی از من گرفته شد متوجه شدم چربی و قند خونم به شدت بالا رفته است. از شنیدن این خبر ابتدا تعجب کردم، اما پزشک این نکته را من گوشزد کرد که با وزن بالایی که دارم این نتیجه دور از انتظار نیست. از همان موقع به اجبار شروع به مصرف دارو کردم، اما متاسفانه نتایج آزمایشاتی که به صورتی دوره‌ای انجام می‌دادم نشان می‌داد که در کنترل قند و چربی خونم چندان موفق نبوده‌ام.
سرانجام به توصیه پزشک متخصص به کلینیک آقای دکتر فرشچی ارجاع داده شدم. بعد از ثبت نام در دوره‌های ۳ ماهه رژیم و گرفتن شرح حال و سابقه بیماری‌هایم، اولین رژیم در اختیارم قرار گرفت. در ابتدا با مشاهده رژیم که در آن تمام طول روز با مصرف میوه، سبزی و نان و برنج پر شده بود گمان کردم که امکان ندارد من با این رژیم کاهش وزن داشته باشم. تصور من از رژیم گرفتن آن بود که حتماً باید در طول روز گرسنگی بکشم تا وزن کم کنم. اما با راهنمایی‌های آقای دکتر و مشاوران کلینیک متوجه اشتباه بودن تصوراتم شدم.
برخی از مواد غذایی با توجه به بالا بودن چربی و قند خونم در رژیم محدود شده بود، اما بقیه مواد غذایی به مقدار مشخص در برنامه غذایی‌ام وجود داشت. با وجود وعده‌ها و میان وعده‌های متعددی که در رژیم وجود داشت من احساس گرسنگی نمی‌کردم و به راحتی می‌توانستم تمام روز را با انرژی به کارهای روزمره خود بپردازم. من در مدتی که تحت رژیم بودم اطلاعات خوبی راجع به نحوه صحیح غذا خوردن و تأثیر رفتارهای اشتباه غذایی بر وزن و سلامتی کسب نمودم و متوجه شدم که نه تنها مقدار غذایی که در طول روز خورده می‌شود مهم است، بلکه نوع ماده غذایی مصرفی هم اهمیت دارد. خوشبختانه با ۹ ماه رعایت پیوسته رژیم هم به وزن مناسب رسیدم و هم موفق شدم قند و چربی خونم را کاهش دهم.

Loading