پیشگیری از ابتلا به دیابت

سن: ۳۵ سال
وزن اولیه: ۸۹ کیلوگرم
کاهش وزن: ۲۰ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
تا قبل از اینکه باردار شوم اضافه وزن زیادی نداشتم. اما بارداری و به دنبال آن کنار گذاشتن ورزش که قبل از آن به طور مداوم انجام می‌دادم، سبب شد ناگهان با اضافه وزن زیادی روبرو شوم. هرچند سال‌ها از بارداری‌ام می‌گذشت اما من موفق به رهایی از چربی‌های اضافی که ظاهری ناخوشایند را برایم ایجاد کرده بود، نشده بودم. مدام در حال امتحان رژیم‌های مختلف بودم اما این رژیم‌های یکی دو روزه فایده‌ای برایم نداشت.
این تلاش‌ها و شکست خوردن‌ها ادامه داشت تا اینکه متوجه شدم قند خونم در حال عبور از میزان طبیعی است و به پیش دیابت مبتلا هستم. قبل از آن این واژه برایم ناآشنا بود و اطلاعاتی در مورد آن نداشتم. با سوالاتی که از پزشک پرسیدم متوجه شدم انسولین که کنترل کننده قند خون است در بدن من کارآیی خود را از دست داده و اگر اقدامی نکنم ممکن است به دیابت مبتلا شوم. پدر من به دیابت مبتلا است و من کاملاً با مشکلات یک بیمار دیابتی آشنا هستم. با راهنمایی‌های پزشک معالجم به آقای دکتر فرشچی مراجعه کردم تا با کاهش وزن از ابتلا به دیابت و یک عمر دارو مصرف کردن نجات یابم.
در ابتدا خانواده در موفقیت من تردید داشتند و تصور می‌کردند که این بار هم شکست خواهم خورد و بعد از مدتی رژیم را رها می‌کنم. اما من با انگیزه شروع به اجرای رژیم‌های کلینیک نوین نمودم. مصرف میان وعده‌ها در ساعات مشخص سبب می‌شد که در طول روز همیشه سیر باشم و احساس ضعف و گرسنگی نداشته باشم. برای اجرای رژیم لازم نبود غذایی متفاوت بپزم. درنتیجه افراد خانواده نیز از همان غذاهای سالم مصرف می‌کردند. کاهش وزنی که طی این مدت داشتم قند خونم را کاهش داد. در حقیقت من با تغییر عادات غذایی‌ام توانستم سلامتی را به جسم خودم هدیه دهم.

Loading