ماه رمضان و شروع رژیم

سن: ۴۹ سال
وزن اولیه: ۷۷ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۷ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
مدتی بود که به کمردرد مبتلا شده بودم. پزشک معالج توصیه کرده بود که وزن کنم و هیچ چیز را به اندازه کاهش وزن برای بهبود دردهایم موثر نمی‌دانست. زمانی که تصمیم به کاهش وزن گرفتم تنها چند روز تا شروع ماه رمضان باقی مانده بود. ابتدا تصمیم گرفتم کاهش وزن را به بعد از این ماه موکول کنم. تجربه سال‌های قبل به من می‌گفت که در ماه رمضان نمی‌توانم وزن کم کنم. هر چند زمانی که روزه می‌گرفتم تعداد وعده‌های غذایی‌ام کم می‌شد، اما چون مصرف غذاهای شیرین و چرب را جزء لاینفک برنامه غذایی این ماه می‌دانستم همیشه در انتها چند کیلو اضافه وزن پیدا می‌کردم. اما پس از مشورت با همسرم تصمیم گرفتم کاهش وزن را به روزهای بعد موکول نکنم.
با کمی جستجو در اینترنت با کلینیک رژیم درمانی نوین آشنا شدم. چون ساکن شهرستان هستم تصمیم گرفتم در دوره‌های اینترنتی این مرکز ثبت نام کنم. پس از ثبت شرح حال در سایت کلینیک نوین اولین رژیم یک روز قبل از شروع ماه رمضان به دستم رسید. یک رژیم کامل که در نگاه اول مقدار غذاهای آن بیشتر از اشتهای من به نظر می‌رسید. با صحبت‌هایی که با مشاور کلینیک داشتم متوجه شدم که نیازی نیست به طور کامل از مصرف خوراکی‌های خاص این ماه صرف نظر کنم، اما لازم است بدانم که هر کدام را به چه میزان و چه زمانی می‌توانم مصرف کنم. همچنین برخلاف سال‌های قبل وعده سحری را حذف نکردم. نتیجه آن شد که تا زمان افطار کمتر گرسنه شدم و بدون ضعف به فعالیت‌های روزمره‌ام پرداختم. پس از افطار هم همراه همسرم برای پیاده‌روی به پارک می‌رفتم. گاهی نیز در منزل ورزش می‌کردم.
این اولین بار بود که در ماه رمضان هم وزن کم کردم، هم روزه گرفتم و هم غذاهای مورد علاقه‌ام را خوردم، علاوه بر این، ماه رمضان به من کمک کرد تا اشتهای کاذب خود را نیز کنترل کنم.

Loading