من حمیده کولایی در حالی که ۲۹ ساله بودم و پانزده سال بود که از چاقی رنج می بردم. به خود قول دادم تا به عنوان هدیه تولد ۳۰ سالگیم، زندگی ای شاد و اندامی متناسب به خود بدهم.

در دوران دبیرستان مدام وزنم را کاهش می دادم ولی دوباره چاق می شدم دیگر خسته شدم و کلا رژیم را کنار گذاشتم. اما ۸ ماه قبل از ۳۰ سالگی در یک جمع خانوادگی وقتی دیدم چقدر تفاوت با دیگران دارم تصمیم گرفتم که دیگر فردی چاق نباشم. بنابراین کم خوری را شروع کردم پس از خوردن صبحانه تصمیم گرفتم که دیگر از خرید بیسکویت و کیک دست بردارم. روز دوم رژیم از کنار یک شیرینی فروشی رد می شدم، با اینکه یک صبحانه کامل خورده بودم ولی باز هوس شیرینی کردم خیلی با خود کلنجار رفتم تا شیرینی نخرم در آن لحظه موفق شدم ولی وقتی به محل کارم آمدم و مشغول کار روزمره خود شدم، تا ۱۱ صبح که پشت میز کارم نشسته بودم تازه متوجه شدم که من از صبح تا ساعت۱۱ چقدر پرخوری کرده ام چرا که با دوستم در شکلات و شیرنی که داشت شریک شدم و به بهانه این که نمی خواهم به او بگویم که رژیم هستم دست رد به تعارف او نزدم. وقتی کاملا سیر شدم تازه احساس شرمندگی می کردم و متوجه شدم که خود به تنهایی و با کم خوری قادر نخواهم بود تا وزنم را کاهش دهم.

بنابراین به توصیه یکی از دوستانم به کلینیک دکتر فرشچی آمدم. در اویزیت اول با تصور این که این بار نیز تغییری رخ نخواهد داد به دکتر این طور گفتم که من واقعا دل خوشی از رژیم غذایی ندارم. دکتر پس از گرفتن شرح حال به من گفت شما اولین فردی نیستید که به من این حرف را می زنید ولی باید بدانید که من معجزه ای برای شما نمی کنم مگر آن که خود بخواهید در این مسابقه اول شوید صحبتهای آقای دکتر در جلسه اول و دوم برای من امیدی را دوباره در دل زنده کرد. این بار تصمیم خود را گرفتم تا دقیقا طبق رژیم عمل کنم. بعد از مدت کوتاهی وزنم شروع به پایین آمدن کرد. دکتر فرشچی به من توصیه کرد که اگر دنبال تغییر سایز واقعی هستید با رژیم به تنهایی به نتیجه نمی رسید بلکه باید ورزش را نیز شروع نمایید. در ابتدا برای من سخت بود ولی پس از مدتی دیگر عادت کرده بودم به طوری که ۶-۴ روز در هفته نیز ورزش می کردم. هم پیاده روی و هم ایروبیک. حالا در سن ۳۰ سالگی از خود و از اندامم راضی هستم. به راحتی به خرید می روم و لباس های دلخواهم را می خرم، سالم هستم و از شرکت در مجالس مهمانی استقبال می کنم.

توصیه های خانم کولایی:

۱. به یاد داشته باشید که حتی کاهش وزن کم نیز یک پیروزی محسوب می شود.

۲. برای حل مشکل افزایش که از مدتها پیش از آن رنج می برید به خود یک فرصت منطقی بدهید.

۳. لباس هایی را که دیگر برایتان گشاد شده از کمد خود بیرون بریزید و به خیریه ببخشید. لباس های نو در سایز خود بخرید و از اندام زیبایتان لذت ببرید.

۴. معجزه ورزش و تحرک را نه تنها برای کاهش و زن و کاهش سایز بلکه برای امید به زنده بودن و شاد بودن جدی بگیرید.

Loading