رژیم و لذت غذا

سن: ۳۳ سال
وزن اولیه: ۷۴
کاهش وزن: ۲۰ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
پیش از اینکه از رژیم‌های نوین استفاده کنم هیچ توجهی به آنچه می‌خوردم نداشتم. من عاشق غذا خوردن بودم. با اینکه وقت کافی برای پخت و پز در منزل داشتم، اما هر چند روز یکبار به رستوران‌های مختلف سر می‌زدم تا بتوانم طعم غذاهای مختلف را امتحان کنم. وقتی برای خرید به فروشگاه می‌رفتم حتماً چند قلم از تنقلات مختلف هم می‌خریدم. در عوض میوه و سبزی سهمی در عادات غذایی‌ام نداشت.
البته لذت غذا خوردن سبب نشده بود که به اضافه وزنی که دارم فکر نکنم. اما چون مدت‌های طولانی بود که به این شیوه زندگی عادت کرده بودم هیچ گاه تصمیم جدی برای کاهش وزن نگرفته بودم. یکبار که برای یکی از دوستانم تعریف کردم که آرزو دارم وزن خود را کاهش دهم وی کلینیک رژیم درمانی نوین را به من معرفی کرد. رعایت رژیم چند هفته اول برایم سخت بود و حتی یکبار تصمیم گرفتم که رژیم را ادامه ندهم. اما خودم به خوبی می‌دانستم که عادات غذایی که در گذشته داشته‌ام برای سلامتی‌ام مضر است. در خانواده من سابقه دیابت و بیماری قلبی وجود دارد و آزمایش خون من نیز نشان می‌داد که قند خونم در حد مرز قرار دارد. بنابراین تصمیم گرفتم تا به رعایت رژیم ادامه دهم.
در منزل آشپزی می‌کردم و هر بار سعی می‌کردم از طریق مصرف انواع چاشنی‌ها و ادویه‌های مختلف که مصرف‌شان در دوره کاهش وزن آزاد بود به غذاهایی که در رژیمم بود طعم‌های متنوع ببخشم. مصرف میوه و لبنیات را جایگزین مصرف تنقلات پرکالری کردم.
طی صحبت‌هایی که با آقای دکتر فرشچی و مشاورین کلینیک داشتم دفعات رفتن به رستوران را کاهش داده و می‌دانستم که در این مکان‌ها بهتر است که چه غذاهایی را سفارش دهم که هم از غذا خوردن لذت ببرم و هم رژیمم را نشکنم. جالب است که در پایان ماه متوجه شدم کاهش مصرف غذا در رستوران و کنار گذاشتن تنقلات چقدر از نظر اقتصادی به نفعم بوده است. در حقیقت هم به وزن ایده‌آل رسیدم و هم توانستم مخارج ماهیانه‌ام را بهتر مدیریت کنم.

Loading