درمان کبد چرب با چند کیلو کاهش وزن

سن: ۳۹ سال
وزن اولیه: ۶۶ کیلوگرم
کاهش وزن: ۹ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
من اضافه وزن زیادی نداشتم و تنها کمی چاقی شکمی داشتم، اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم مشکلی برایم ایجاد کند. تا اینکه به علت دردی که در ناحیه شکم داشتم به پزشک مراجعه کردم. بعد از سونوگرافی متوجه شدم که همزمان به سنگ کیسه صفرا و کبد چرب مبتلا هستم. پزشک به من پیشنهاد کرد که برای اینکه کبد چربم تشدید نشود برای کاهش چربی‌های ناحیه شکم اقدام کنم. من تا آن زمان اصلاً با این بیماری آشنا نبودم.
به پیشنهاد خواهرزاده‌ام به آقای دکتر فرشچی مراجعه کردم. آقای دکتر با توجه به شرایط من رژیمی برایم تنظیم نمودند. رژیمی که در اختیارم قرار گرفته بود تمام موادی که بدنم برای حفظ سلامت و شادابی به آن احتیاج داشت را شامل می‌شد. هر چند من قبلاً خیلی غذا نمی‌خوردم، اما وابستگی زیادی به مصرف شکلات داشتم و با هر لیوان چای چند عدد شکلات می‌خوردم. به همین علت یکی دو هفته اول رعایت رژیم برای من دشوار بود و به سختی می‌توانستم خودم را کنترل کنم. به گفته آقای دکتر فرشچی یکی از دلایلی که سبب شده بود من به کبد چرب مبتلا شوم مصرف همین تنقلات شیرین بود. بنابراین چون می‌دانستم برای درمان بیماری‌ام راه دیگری جز تغییر ذائقه‌ام وجود ندارد تمام تلاشم را کردم تا عادات غذایی‌ام را اصلاح کنم.
خوشبختانه اضافه وزن زیادی نداشتم و تنها با کمی اراده و جدیت و اجرای برنامه غذایی و ورزشی توانستم از شر چربی‌های شکمی خلاص شوم. بعد از ۳ ماه که مجدداً سونوگرافی انجام دادم و به پزشک متخصص مراجعه کردم متوجه شدم که نتیجه سونوگرافی رضایت‌بخش بوده و دیگر خبری از کبد چرب نیست. اکنون معتقدم اگرچه خوردن غذاهای دلخواه لذت بخش است، اما این لذت به قیمت از دست دادن سلامتی ارزش ندارد.

Loading