ترک اعتیاد به شیرینی

سن: ۳۹ سال
وزن اولیه: ۸۶ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۰ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
من دلایل اضافه وزن خود را مصرف زیاد تنقلات شیرین و در کنار آن ابتلا به کم کاری تیروئید می‌دانم. البته سهم خوراکی‌های شیرین در این میان بیشتر بود. زیرا من به نوعی به مصرف شیرینی‌جات معتاد بودم. حتی در زمان‌هایی که عصبی یا نگران بودم شیرینی بیشتری استفاده می‌کردم. زمان‌هایی که خوشحال بودم هم خودم را به صرف یک خوراکی شیرین و پرکالری مهمان می‌کردم.
چند بار برای کاهش وزن اقدام کرده بودم، اما چون نمی‌توانستم مصرف تنقلات شیرین را کنار بگذارم تمام تلاش‌هایم شکست می‌خورد. به همین علت فکر می‌کردم برای مشکل من راه حلی وجود ندارد و من باید با وزن خود کنار بیایم. تا اینکه از طریق یک برنامه تلویزیونی با آقای دکتر فرشچی آشنا شدم و به کلینیک ایشان مراجعه کردم.
خوشبختانه برخلاف رژیم‌هایی که قبلاً خودم گرفته بودم رعایت این رژیم برایم راحت بود و تنها در چند هفته اول کمی با کنار گذاشتن میان وعده‌های شیرین مشکل داشتم که آن هم با کمی صبر و اراده حل شد. زمان‌بندی وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها به صورتی بود که احساس گرسنگی نمی‌کردم و اشتهایم را می‌توانستم کنترل کنم. عامل دیگری که باعث شد بتوانم رژیم را ادامه دهم این بود که کالری رژیم به طور تدریجی کاهش می‌یافت، به طوریکه کاهش حجم وعده‌های غذایی خیلی محسوس نبود.
در حال حاضر هرچه زمان بیشتر می‌گذرد بیشتر برنامه غذایی‌ام را با آنچه در گذشته می‌خوردم مقایسه می‌کنم و به نقاط ضعفم بیشتر پی می‌برم. اکنون هر بار سعی می‌کنم رژیمم را دقیق‌تر از قبل اجرا کنم تا به وزن ایده‌آل خود برسم.

Loading