بی‌تحرکی عامل اصلی چاقی من

سن: ۶۰ سال
وزن اولیه: ۹۲ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۷ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۶ ماه
سابقه ابتلای من به آرتروز به سال‌ها قبل برمی‌گردد. با افزایش سن دردهایم زیادتر شده بود و پزشک برایم کورتون تجویز کرده بود. هرچند قبل از آن هم اضافه وزن داشتم اما تشدید دردهایم که سبب شده بود فعالیت بدنی‌ام را کاهش دهم و مصرف کورتون به این وضعیت دامن زد و در یک چشم بهم زدن اضافه وزن زیادی پیدا کردم. از چاقی و وضعیت ظاهری خود ناراحت بودم اما هیچ اقدامی برای کاهش وزن نمی‌کردم. آنقدر درد داشتم که نمی‌توانستم ساعت‌ها در مطب برای گرفتن رژیم منتظر بمانم. در آخرین ملاقاتی که با پزشک معالجم داشتم ایشان به طور جدی در مورد عواقب چاقی به من هشدار داد.
به کمک دخترم در مورد مراکز رژیم درمانی تحقیق کردم و از طریق یکی از دوستان خانوادگی با دوره‌های اینترنتی کلینیک رژیم درمانی نوین آشنا شدم. دوره‌های غیرحضوری برای من بسیار مناسب بود. چون بدون آنکه مجبور باشم ساعت‌ها در ماشین و سپس در مطب به انتظار بنشینم می‌توانستم در منزل رژیم مناسب خود را دریافت کنم. در ابتدا در یک دورۀ سه ماهه ثبت نام نمودم.
دو سه هفته اول رعایت رژیم برایم سخت بود چون اصلاً عادت نداشتم حجم نان و برنج مصرفی‌ام را کم کنم. اما با گذشت زمان به مصرف غذاهای سالم و سبک عادت کردم و با مصرف همان مقادیری که در رژیم تعیین شده بود کاملاً احساس سیری می‌کردم. در ابتدا به علت درد نمی‌توانستم پیاده‌روی کنم اما بعد از اینکه چند کیلو وزن کم کردم طبق برنامه‌ای که آقای دکتر فرشچی برایم تنظیم کرده بودند، در زمان‌های کوتاه شروع به پیاده‌روی کردم یا گاهی به استخر می‌رفتم و در آب راه می‌رفتم. نه تنها پزشک معالجم از کاهش وزنم راضی است بلکه خودم هم بسیار احساس سبکی می‌کنم و بعد از مدت‌ها می‌توانم کارهای منزل را بدون آنکه درد زیادی داشته باشم انجام دهم.

Loading