بهبود آرتروز پس از کاهش وزن
سن: ۵۷ سال
وزن اولیه: ۸۸ کیلوگرم
کاهش وزن: ۹ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
من به آتروز مبتلا هستم. درد زانو و کمر دردم به قدری بود که نمی‌توانستم به اندازه کافی تحرک داشته باشم. حتی نمی‌توانستم در ایام تعطیل همراه با اعضای خانواده به گردش و تفریح بروم. چون بعد از کمی راه رفتن از شدت درد بی‌طاقت می‌شدم. به همین خاطر ترجیح می‌دادم بیشتر در منزل باشم. آخرین باری که به پزشک متخصص مراجعه کردم به من اکیداً گوشزد کرد که حتماً تا ویزیت بعدی باید کمی وزن خود را کاهش دهم. به پیشنهاد دخترم به کلینیک رژیم درمانی نوین مراجعه کردم.
ابتدا من با بی‌میلی برای کاهش وزن به آنجا مراجعه کردم. چون فکر می‌کردم که باید از این به بعد غذاهای رژیمی بدمزه بخورم. اما با مراجعه به کلینیک نوین و دریافت اولین رژیم متوجه شدم که برای کاهش وزن نیازی نیست از تمام غذاهای مورد علاقه‌ام دست بکشم. بلکه می‌توانم با کمی تغییر در روش‌های پخت غذا و کاهش مصرف غذاهای سرخ شده و فست فود از همان غذاهای همیشگی خانواده استفاده کنم.
اوایل به علت درد شدیدی که داشتم نمی‌توانستم پیاده‌روی کنم. اما بعد از مدتی به توصیه آقای دکتر فرشچی شروع به راه رفتن در آب کردم. به تدریج راه رفتن در فواصل کوتاه مدت در منزل را شروع کردم. در مدت ۳ ماه موفق شدم ۹ کیلو کاهش وزن داشته باشم. کاهش وزن سبب شد بتوانم مدت زمان بیشتری تحرک و فعالیت بدنی داشته باشم. به وضوح متوجه می‌شدم که فشاری که بر روی کمر و مفاصلم وارد می‌شود از قبل کمتر شده است. آن قدر وضعیتم بهبود پیدا کرده بود که می‌توانستم با دوستان و اعضای خانواده‌ام به گردش و تفریح بروم. رژیم‌های نوین نه تنها سبب شد دردهایم کاهش یابد بلکه افسردگی را از من دور کرد و سبب شد احساس نشاط بیشتری در زندگی داشته باشم.

Loading