امید به کاهش وزن پس از 50 سالگی

سن: ۶۱ سال
وزن اولیه: ۸۱ کیلوگرم
میزان کاهش وزن: ۶ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
۶۱ سال سن دارم. از دوران جوانی همیشه در حال رژیم گرفتن بودم. مدتی رژیم می‌گرفتم، وزن کم می‌کردم و بعد از مدتی دوباره به وزن قبلی برمی‌گشتم. در طی این سال‌ها انواع رژیم‌ها را تجربه کرده‌ام اما هیچ‌گاه موفق نبوده‌ام. سال گذشته متوجه شدم که قند خونم کمی بالا است و در مرحله پیش دیابت قرار دارم. پزشک معالج معتقد بود که اگر وزن کم کنم نیازی به مصرف دارو پیدا نخواهم کرد.
کلینیک رژیم درمانی نوین را به توصیه برادرزاده‌ام که دو سال قبل از این به آنجا مراجعه کرده و موفق به کاهش وزن شده بود انتخاب کردم. در ابتدا با توجه به سنم امیدوار نبودم در کاهش وزن موفق شوم. اما آقای دکتر فرشچی این امیدواری را به من داد که شاید نسبت به یک فرد جوان کاهش وزن آهسته‌تری داشته باشم اما حتی چند کیلو کاهش وزن هم قند خون مرا کاهش خواهد داد.
همان طور که ایشان گفته بودند آزمایشاتی که بعد از مدت کوتاهی از شروع رژیم انجام دادم نشان می‌داد که قند خونم کاهش یافته است. کلید موفقیت من انجام پیاده‌روی ۷-۶ روز در هفته، کاهش مصرف قند و شکر که در گذشته به مصرف آن عادت داشتم و استفاده از مواد غذایی سالم بود. با پیروی از رژیم غذایی نه تنها احساس محرومیت نداشتم بلکه در حال حاضر بسیار علاقه‌مند شده‌ام اطلاعات خود را درباره تغذیه سالم افزایش دهم و روش‌های مختلف برای تهیه و پخت سالم غذاها را بیابم.
به تمام افراد هم سن و سال خود توصیه می‌کنم که افزایش سن را مانعی جهت کاهش وزن ندانند و در صورتیکه چاق هستند حتماٌ وزن کم کنند. زیرا تمام افراد در تمام سنین حق دارند که از یک زندگی سالم و فعال برخوردار باشند.

Loading