اصلاح رژیم به همراه خانواده

سن: ۳۹ سال
وزن اولیه: ۸۰ کیلوگرم
کاهش وزن: ۱۱ کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۳ ماه
من به علت داشتن دو فرزند کوچک فرصتی برای ورزش کردن نداشتم. اغلب در منزل بوده و به کارهای مربوط به خانه و فرزندانم رسیدگی می‌کردم. اغلب چون برای بچه‌ها غذا می‌پختم نمی‌توانستم غذاهای رژیمی برای خودم تهیه کنم و این امر باعث می‌شد همیشه غذاهای سرخ شده بخوریم. از طرفی هر زمان برای فرزندانم تنقلات می‌خریدم خودم هم مقداری از آن می‌خوردم. بی‌تحرکی و مصرف غذاهای سرخ شده و تنقلات سبب شده بود چاق شوم. هر چند تمایل داشتم وزن کم کنم، اما تصوری که از غذاهای رژیمی داشتم غذاهای آبپز و بیمزه بود که آن‌ها را برای فرزندانم مطلوب نمی‌دانستم. امکان پخت دو نوع غذا را هم نداشتم.
این وضعیت ادامه داشت تا اینکه از طریق یکی از دوستانم با کلینیک رژیم درمانی نوین آشنا شدم. بنابراین به آن مرکز مراجعه کردم و در دوره‌های سه ماهۀ رژیم درمانی ثبت نام نمودم. با راهنمایی‌های آقای دکتر فرشچی متوجه شدم رژیم گرفتن فقط مصرف غذاهای آبپز و رژیمی نیست. می‌توان غذاهای خوش طعم و کم کالری تهیه کرد که برای تمام اعضای خانواده خوشایند باشد.
خوشبختانه رعایت رژیم‌ها نه تنها سبب شد در مدت ۳ ماه ۱۱ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشم، بلکه سبب شد خیلی روی عادات غذایی خودم، فرزندان و همسرم کار کنم. سعی کردم به جای تنقلات مضر از میان وعده‌های سالم برای فرزندانم استفاده کنم. بسیاری از رفتارها و عادت‌هایی که من و خانواده‌ام داشتیم اشتباه بود و منجر به چاقی می‌شد.
برای فعالیت بدنی هم چاره‌ای اندیشیدم. هر زمان که می‌توانستم با فرزندان یا همسرم و گاهی نیز به صورت خانوادگی پیاده‌روی می‌کردم. روزهایی هم که فرصت پیاده‌روی در خارج از منزل را نداشتم در داخل منزل ورزش‌های هوازی انجام می‌دادم. خوشحالم که هم خودم قدم در راه تناسب اندام و سلامتی برداشته‌ام و هم سلامتی کودکانم را در آینده تضمین کرده‌ام.

Loading