درست غذا خوردن با رژیم

سن: ۲۳ سال
وزن اولیه: ۱۱۰ کیلوگرم
کاهش وزن: ۴۵کیلوگرم
مدت کاهش وزن: ۱۴ ماه
وزن من از دوران دبیرستان شروع به بالا رفتن کرد. زمانی که دانشگاه را تمام کردم به قدری چاق شده بودم که هیچ لباسی اندازه‌ ام نبود و مجبور بودم تمام لباس ‌هایم را بدوزم. همیشه احساس سستی و بی‌ حالی می‌ کردم. با چند قدم راه رفتن به نفس نفس زدن می ‌افتادم.
در این مدت خیلی جدی برای کاهش وزن اقدام نکرده بودم. به دنبال رژیمی بودم که هم اجرای آن آسان باشد و هم به من روش درست غذا خوردن را بیاموزد. به پیشنهاد مادرم که از طریق یک برنامه تلویزیونی با آقای دکتر فرشچی آشنا شده بود تصمیم گرفتم به ایشان مراجعه کنم.
اولین رژیم را که دریافت کردم به این دلیل که در آن خبری از تنقلات پرکالری مورد علاقه ‌ام نبود کمی ناراحت شدم. فکر کردم شاید نتوانم غذاهای مورد علاقه ‌ام را کنار بگذارم. اما وقتی چند روز رژیم را رعایت کردم متوجه شدم که رعایت رژیم تنها در ابتدا سخت به نظر می‌ رسید. میان ‌وعده‌ هایی که در ساعات مشخص در رژیم من وجود داشت باعث می ‌شد در طی روز کاملاً سیر باشم و احساس گرسنگی و ضعف نداشته باشم.


بیشتر بخوانید: چرا کاهش وزن برای برخی از افراد دشوار است؟


خوشبختانه خانواده نیز با من در رعایت رژیم همکاری می‌ کردند. چون تمام اعضای خانواده‌ ام کم و بیش اضافه وزن داشتند، با ثبت نام من در دوره کاهش وزن تصمیم گرفتیم از این به بعد از خریدن تنقلات و غذاهای پرکالری و نگهداری آن‌ ها در منزل خودداری کنیم. در عوض، تمام افراد خانواده مانند من از میوه و سبزی به عنوان میان ‌وعده استفاده کنند.
نبودن تنقلات پرکالری در منزل و حمایتی که خانواده از من می‌ کردند سبب شد اولین دوره رژیم را با موفقیت به پایان برسانم. بنابرین در دومین دوره ثبت نام کردم. رژیم گرفتن من تا ۵ دوره ادامه داشت و من در حدود ۱۴ ماه توانستم ۴۵ کیلو وزن کم کنم. در حال حاضر تا رسیدن به وزن ایده آل کمتر از ۷ کیلو فاصله دارم که امیدوارم به زودی به این هدف دست پیدا کنم.

Loading