۵ دانه پرخاصیت خوراکی را بشناسید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92107
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    این ۵ دانه از جمله دانه‌های پرخاصیت هستند و برای استفاده بهتر از خواصشان می‌توان آن‌ها را به سالاد و انواع غذاها اضافه کرد.

    تخمه‌هاي كدو حلوايي

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، اگر شما نيز تا به حال تخمه‌هاي كدو حلوايي را از درون آن بيرون آورده و تفت داده‌ايد بدانيد كه ميان وعده‌اي سالم و عالي تهيه كرده‌ايد. تخمه‌‌هاي كدو حلوايي سرشار از منيزيم بوده كه ماده معدني مهمي است و باعث سلامت هرچه بيشتر قلب شده و سطح انرژي را در بدن بالا برده و عضلات را نيز تقويت مي‌كند. اين دانه‌هاي پرخاصيت را در طول سال به سوپ يا سالاد و انواع غذاها اضافه كرده و از خاصيت آن‌ها بهره ببريد.

    دانه‌هاي انار

    دانه‌هاي انار دانه‌هاي جواهر مانندي هستند كه درون ميوه جاي دارند. اين دانه‌ها، سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها و ويتامين‌ C مي‌باشند.

    يك پيمانه پر از دانه‌هاي انار داراي تقريبا 150 كالري مي‌باشد و از اين جهت يك ميان وعده خوب و سبك به شمار مي‌آيد. از اين دانه‌هاي رنگي مي‌توان در تهيه انواع سالادها و از آب آن‌ها در تهيه غذاهاي مختلف استفاده كرد.

    دانه‌هاي كتان

    سابقه انسان‌ها به استفاده از دانه‌هاي كتان كه جزو دانه‌هاي سالم به شمار مي‌روند به حدود 9000 سال قبل از ميلاد باز مي‌گردد.

    اگر به اندازه كافي ماهي نمي‌خوريد دانه كتان را در برنامه غذايي خود بگنجانيد تا بتوانيد به راحتي اسيدهاي چرب امگا 3 را از آن‌ها بگيريد و از اين طريق به سلامت قلب خود كمك كنيد. دانه‌هاي كتان سرشار از فيبر نيز هستند.اگر اين دانه‌ها را به صورت پودر درآورده و درون غذايتان بريزيد ممكن است در پايين آوردن فشارخون موثر باشد. دانه‌هاي كتان داراي طعم آجيلي مانند و خوبي هستند. يك اسكوپ از اين دانه‌ها را به خمير پنكيك و يا سالادتان اضافه كنيد.

    تخمه های آفتابگردان

    اين تخمه‌ها سالم بوده و طعم خوبي دارند. يك اونس از اين دانه‌ها حدود نيمي از نياز روزانه بدن به ويتامين E را برطرف مي‌كند
    تخمه‌هاي آفتابگردان سرشار از چربي‌هاي سالم است و مي‌توانيد مقداري از آن را براي طعم بهتر و نيز مغذي‌تر، روزانه به سالاد و يا انواع غذاهاي گياهي خود اضافه كرده و ميل كنيد. اين دانه‌هاي سالم را به اسموتي كه براي صبحانه تهيه مي‌كنيد اضافه كرده و از طعم خوب و نيز خواص فراوان آن بهره ببريد.

    دانه‌هاي كنجد

    بهتر است بدانيد دانه‌هاي ريز و سفيد روي ساندويچ همبرگر شما فقط براي تزيين نيستند. اين دانه‌هاي كنجد از پراستفاده‌ترين مواد غذايي محسوب مي‌شوند. اگر از اين دانه‌‌ها در تهيه سس سالاد استفاده كنيد اتنخاب هوشمندانه‌اي كرده‌ايد چرا كه داراي مقادير فراواني اسيدهاي چرب هستند كه ممكن است نوع بد كلسترول را كاهش دهند.

    دانه‌ها كامل كنجد داراي فيبر و پروتئين هستند. اضافه كردن اين دانه‌ها به غذا به خصوص غذاهاي سرخ كرده، باعث تردي و طعم خوب آن‌ها مي‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.