یک دلیل دیگر برای کاهش مصرف گوشت قرمز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91094
    ezamani
    مشارکت کننده

    زشکان آمریکایی با استفاده از یک مدل حیوانی متوجه شدند دریافت آهن خوراکی که با مصرف حجم زیادی گوشت قرمز برابری می‌کند در روند فعالیت هورمون «لپتین» که تنظیم‌کننده اشتهاست، اختلال ایجاد می‌کند.

    آهن از جمله مواد معدنی است که بدن انسان قادر به دفع آن نیست بنابراین هر چه میزان بیشتری مصرف شود احتمال افت سطح لپتین، بیشتر و در نتیجه افزایش اشتها را به دنبال دارد.

    «دان مک کلین»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: در نمونه‌های حیوانی مشاهده شد میزان غذای مصرفی حیواناتی که سطح بالایی از آهن خوراکی را دریافت می‌کنند، بیشتر است. در انسان، میزان بالای آهن می‌تواند به عنوان فاکتور موثر در بروز بسیاری از بیماری‌ها همچون دیابت، کبد چرب و آلزایمر نقش داشته باشد و به همین دلیل مصرف زیاد گوشت قرمز توصیه نمی‌شود زیرا آهن موجود در این ماده خوراکی بیشتر از آهن موجود در گیاهان جذب می‌شود.

    در این بررسی تعدادی موش نر برای مدت دو ماه مورد مطالعه قرار گرفتند. برخی از این موش‌ها رژیم غذایی حاوی میزان بالای آهن و برخی دیگر رژیم غذایی حاوی میزان معمول آهن دریافت کردند. متخصصان مشاهده کردند آهن بدن موش‌های گروه اول نسبت به گروه دوم افزایش 25 درصدی داشته است. علاوه بر این سطح لپتین خون در موش‌های گروه اول در مقایسه با گروه دوم 42 درصد کمتر بوده است.

    به گزارش ساینس دیلی، مک کلین همچنین افزود: بافت چربی به در دسترس بودن آهن به منظور تنظیم وضعیت لپتین که در میزان اشتها نقش دارد واکنش نشان می‌دهد. در حال حاضر مشخص نیست چه میزانی از آهن برای بدن مطلوب است اما امیدواریم با انجام آزمایشی کلینیکی بیشتر تعیین کنیم آیا کاهش سطح آهن روی میزان وزن و کاهش خطر دیابت نقش دارد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.