یک تغییر ساده که چربی سوزی را به حداکثر می رساند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91097
    ezamani
    مشارکت کننده

    اگر فقط روی تردمیل می روید و 30 دقیقه ورزش می کنید، استراتژی تمرینتان نیاز به تنظیم مجدد دارد مخصوصا اگر هدفتان سوزاندن چربی و کاهش وزن باشد.
    خبر خوب این است که نصف راه را رفته اید، البته اگر تصمیم به ورزش گرفته باشید و همین حالا هم ورزش کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک نیشگون کوچک است: تمرین های ترکیبی دویدن یکی از بهترین و موثر ترین تمرینات برای سوزاندن چربی است.
    حرکات کوتاهی که باعث می شوند تمام بدن فعال شود و عضلات و سیستم انرژی بدن تلاش بیشتری کنند. تاثیر اینگونه تمرینات از حالت معمولی بسیار بیشتر است. با وارد کردن این تمرینات به روتین هوازی خود ( بعلاوه تمرینات قدرتی مرتب ) چربی سوزی خود را تسریع می کنید و کاری که می کنید را موثر تر از همیشه پیش می برید.

    حالت هوازی ثابت کافی نیست

    گذراندن ساعت ها روی وسائل ورزشی ثابت خسته کننده است و آنچنان هم کارآمد نیست. با ورزش هوازی ثابت در فعالیت های هوازی پیشرفت خوبی می کنید، که برای سلامت هوازی و استقامت قلبی و عروقی مفید است. اما همینطور که با ورزش های هوازی کار آمدتر می شوید، سوخت و ساز مورد نیاز این فعالیت ها کمتر می شود و در پی آن چربی کمتری نیز می سوزانید.
    همین که بدنتان با یک فعالیت خو گرفت دیگر زمان آن می رسد که به مرحله ی بعد بروید. بعلاوه برای انجام فعالیت هوازی ثابت با شدت کم باید وقت بیشتری نیز بگرذارید، چیزی حدود نیم ساعت یا بیشتر.
    چیزی که نیاز دارید ورزش ترکیبی با شدت بالا است. ورزش های سرعتی مانند دویدن با حداکثر سرعت به طور خاص از عضلاتی که سخت بدست آوردید محافظت می کند و همچنین چربی را آب می کند تا بدنتان کاملا ورزشی و یکدست دیده شود.

    دویدن باعث تحریک چربی سوزی بیشتر می شود

    مصرف اکسیژن بعد از ورزش پدیده ایست که در آن بعد از انجام یک تمرین با شدت بالا تا ساعتها مصرف اکسیژن بالا می ماند تا بدن اکسیژنی که در طول تمرین از دست داده بازیابی کند. تمام هموایی که در طول دویدن با نفس نفس زدن بیرون دادید باید بازگردد و این برای بدن ضروری است.
    در نتیجه بدن به دنبال اکسیژن است تا به حالت اول بازگردد، همین بالا ماندن سرعت نفس کشیدن باعث می شود سوخت و ساز بدن تا بعد از تمرین هم بالا بماند.
    در یک تحقیق که در سال 2003 انجام شد، شرکت کنندگان شش تمرین با شدت بالا را هر کدام 30 ثانیه با سه بار تکرار انجام دادند و محققان متوجه شدند این افراد در 24 ساعت بعد از تمرین انرژی بیشتری از قبل سوزاندند. در یک تحقیق دیگر محققان تاثیر دویدن و مصرف اکسیژن بعد از ورزش را روی چربی سوزی بررسی کردند.
    آنها به این نتیجه رسیدند که دویدن و مصرف اکسیژن بعد از ورزش در مقایسه با ورزش با شدت پایین تاثیر فوق العاده بیشتری دارد. اگر شدت و مدت مناسب باشد این افزایش در سوخت و ساز می تواند از 24 ساعت نیز بیشتر باشد، که منجر به بهبود بیشتر ترکیب بدن می شود.
    در واقع مصرف اکسیژن بعد از ورزش به بدن کمک میکند کالری بیشتری در طول روز بسوزاند.

    روتین هوازی جدید شما

    اگر برای شروع دویدن آماده اید، در اینجا دو انتخاب به شما میدهیم تا خوب راه بیوفتید. در این برنامه دو بار در هفته می دوید و سه روز در هفته تمرین قدرتی انجام می دهید. روزها به طور خاص برنامه ریزی شده تا فرد بتواند کامل ریکاوری کند و در تمام تمرین ها عملکرد مطلوب داشته باشد.

    شنبه: تمرین قدرتی بالا تنه
    یکشنبه: دویدن
    دوشنبه: تمرین قدرتی پایین تنه
    سه شنبه: استراحت
    چهارشنبه: دویدن
    پنجشنبه: ورزش قدرتی کل بدن
    جمعه: استراحت
    گرم کردن: یک گرم کردن خوب دمای هسته و عضلات بدن را بالا میبرد و همچنین باعث می شود سیستم عصبی بیدار شود تا فرد هنگام ورزش عملکردی بهتر داشته باشد و احتمال آسیب دیدنش پایین بیاید. یک نمونه روتین گرم کردن را به شما آموزش می دهیم تا بدن خود را آماده کنید:
    درجا: 10 بار برای هر پا
    پرش پروانه / طناب زدن: 100 بار
    دویدن آهسته: سه تا چهار دقیقه در سرعت های مختلف
    برای دویدن با حداکثر سرعت دو انتخاب دارید: دویدن در سربالایی و تپه، دویدن روی تردمیل.

    1- دویدن در سربالایی یا تپه:

    40 تا 60 متر را ( حدود 12 ثانیه دویدن ) با 85 درصد از حداکثر سرعت خود به طرف بالای یک تپه یا سربالایی متوسط بدوید. به طرف پایین سربالایی یا تپه راه بروید و 6 تا 120 ثانیه استراحت کنید تا کاملا ریکاوری کنید. هفته اول با 4 بار دویدن شروع کنید. هر هفته یک دور دیگر به دویدنتان اضافه کنید ( تا جایی که به 8 دور برسید ) با این کار بدن را مجبور به پیشرفت و خو گرفتن می کنید. شیبی که تپه یا سربالایی دارد مانع آُسیب رسیدن به همسترینگ دونده می شود به خصوص اگر فرد برای مدتی ندویده باشد.

    2- دویدن روی تردمیل:

    دویدن را با سرعت 8 تا 11 mph ( 13 تا 18 کیلومتر بر ساعت ) شروع کنید و با شروع هر دور دویدن 0.5 mph ( حدود نیم کیلومتر ) به سرعت دویدن اضافه کنید. به تردمیل مقداری شیب اضافه کنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید. در هر دور 15 ثانیه بدوید و 45 ثانیه بین هر دور استراحت کنید. هفته ی اول را با شش دور دویدن شروع کنید و سپس هر هفته یک دور به دویدن ها اضافه کنید تا زمانی که به آن مقدار که توان دارید برسید.
    وارد کردن ورزش های ترکیبی به برنامه خود

    اگر تنها می خواهید چربی بسوزانید و وضعیت بدن را بهتر کنید، می توانید آزادانه یک روز دیگر به دویدن ها اضافه کنید و یا درست بعد از تمرین قدرتی بدوید. اگر هدفتان بهبود عملکرد است، درست بعد از گرم کردن و قبل از وزنه زدن شروع به دویدن با حداکثر سرعت کنید تا سیستم عصبی فعال شود و بدن برای بهتر ورزش کردن آماده شود.

    دویدن با حداکثر سرعت قبل از ورزش قدرتی تنها انتخاب شما نیست. اما بهترین راه برای بهبود قابلیت دویدن و کاهش خطر آسیب دیدن در حالیست که همچنان چربی می سوزانید. البته اینگونه ورزش کردن نیاز به استقامت بالا دارد و بدن با خسته شدن بیشتر مستعد آسیب دیدگی می شود پس اگر احساس خستگی کردید مقداری تمرین خود را سبک کنید. آمادگی بدنی و امنیت همیشه مهمتر از مجبور کردن خود به انجام ورزش بیشتر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.