یافته‌های علمي ‌در مورد فواید سرکه سیب

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79807
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    در هر حال برخی از استفاده‌های پزشکی از سرکه وجود دارد که در انتظار آن بودید و مطالعات اندکی نیز در مورد آنها انجام شده است. در اینجا به برخی از موارد جدید آنها نگاه مي‌كنيم:
    دیابت: اثر سرکه سیب بر قند خون احتمالا بهترین تحقیق و مهم‌ترین فایده سلامتی مورد انتظار آن مي‌باشد. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که سرکه سیب مي‌تواند به کاهش سطوح قند خون کمک نماید. به عنوان مثال در مطالعه‌ای که در سال 2007 انجام شد مشاهده گردید که دریافت 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب، قندخون صبح را به میزان 4 تا 6 درصد کاهش داد.
    کلسترول بالا: مطالعه‌ای در سال 2006 شواهدی را نشان داد که سرکه مي‌تواند موجب پايین آوردن کلسترول شود. البته این آزمایش در موش‌ها انجام شد و بنابراین به مطالعات بیشتر انجام شده بر روی انسان‌ها برای اثبات این اثر نیاز مي‌باشد.
    فشار خون و بیماری‌های قلبی: محققین در مطالعه دیگری بر روی موش‌ها مشاهده کردند که سرکه مي‌تواند فشارخون بالا را کاهش دهد. در مطالعه بزرگ دیگری دیده شد افرادی که 5 تا 6 بار در هفته از روغن و سرکه سیب به عنوان چاشنی بر روی سالاد استفاده مي‌کردند، میزان بیماری قلبی کمتری نسبت به افرادی که استفاده نمي‌کردند، داشتند، البته این که علت را به مصرف سرکه سیب نسبت دهیم خیلی روشن نیست.
    سرطان‌ها: مطالعات کمي‌نشان داده‌اند که سرکه سیب ممکن است توانایی کشتن سلول‌های سرطانی و کند کردن سرعت رشد آنها را داشته باشد. در مورد مطالعات انسانی نتایج متفاوتی وجود دارد. در یک مطالعه مشاهده شد که دریافت سرکه سیب با کاهش خطر سرطان مری ارتباط دارد. در مطالعه دیگر دریافت سرکه سیب با افزایش خطر سرطان کیسه صفرا ارتباط دارد.
    کاهش وزن: برای سال‌ها از سرکه برای کاهش وزن استفاده مي‌شد. سرکه سفید (و همچنین دیگر انواع سرکه‌ها) به افراد کمک مي‌کند که احساس پری داشته باشند. در مطالعه انجام شده در سال 2005 بر روی 12 نفر مشاهده شد که افرادی که یک تکه نان را به همراه سرکه سفید دریافت مي‌کردند احساس پری داشته و رضایت بیشتری نسبت به افراد دریافت کننده نان به تنهایی داشتند، البته هیچگونه دلیل علمي ‌در مورد اینکه دریافت مقداری سرکه سیب قبل از غذا موجب کاهش اشتها مي‌شود وجود ندارد.
    اگرچه نتایج این مطالعات امیدبخش است، اما همگی آنها در سطح مقدماتی و اولیه انجام شده است. بسیاری از آنها بر روی حیوانات و در سطح سلول در آزمایشگاه انجام شده و مطالعات بر روی انسان‌ها اندک است. قبل از اینکه ما به صورت قطعی بدانیم که سرکه سیب مي‌تواند برای سلامتی مفید باشد، باید مطالعات بیشتر و بزرگ‌تری انجام شود.
    webMD

    #101430
    madjd
    مدیرکل

    سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.
    سرکه سیب مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند.

    #101431
    madjd
    مدیرکل

    سرکه با پوکی استخوان مقابله می‌کند
    در سال 1999 محققان ژاپنی نشان دادند که افزودن سرکه به مواد غذایی ( به مدت 32 روز) قدرت حلالی و جذب کلسیم را بالا می‌برد. اسید استیک سرکه همچنین تغییرات سلول‌های استخوانی که با رسیدن یائسگی و تغییرات هورمونی خاص این دوره رخ می‌دهد را کاهش می‌دهد و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.
    میزان مصرف: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب حل کرده و روزانه یک مرتبه میل کنید. این کار را 4 تا 6 ماه تکرار کنید.

    #101432
    e.amini
    مشارکت کننده

    برای افزایش جذب کلسیم، همراه غذای حاوی کلسیم باید خورده بشه یا محدودیت زمانی نداره؟

    #101434
    madjd
    مدیرکل

    مطلبی در این زمینه پیدا نکردم ولی فکر نمی کنم حتما باید با غذای حاوی کلسیم مصرف بشه

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.