گیاهانی که بی خوابی شما را درمان می کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #88686
    z.yari
    مشارکت کننده

    مشکل در به خواب رفتن و بیدار شدن های مکرر طی شب از جمله اختلالات خواب است که امروزه بسیاری افراد گرفتار آن هستند. اما قبل از اینکه به سراغ داروهای شیمیایی بروید، بهتر است گیاهانی که تاثیرات بسیار عالی در این باره دارند را امتحان کنید.

    گیاهان تسهیل کننده به خواب رفتن
    برخی گیاهان تاثیر آرام بخشی، ضد استرس و ضد اضطراب دارند که به بهبود اختلالات به خواب رفتن کمک می کنند. مهم ترین این گیاهان عبارتند از:
    زیرفون
    گل های زیرفون باعث شل شدن عضلات می شود،‌ آرام بخش هستند و به خواب رفتن را تسهیل می کنند. این گیاه برای کودکان و نوجوانی که به راحتی نمی خوابند نیز مؤثر است. زیرفون همچنین برای تسکین گرفتگی عضلات و دردهای مربوط با سرماخوردگی مؤثر است.
    بابونه
    گرچه بابونه به خوابیدن کمک می کند اما خواص مثبتی بر سیستم گوارشی نیز دارد. به علاوه سردرد را نیز تسکین می دهد. از آنجا این گیاه مانند زیرفون ملایم است برای کودکان مناسب است.
    سنبل الطیب
    سنبل الطیب برای مقابله با حالات عصبی، استرس و فشارهای روحی مفید است. به خاطر وجود این خواص می تواند خواب را بهبود بخشد.
    بادرنجبویه
    بادرنجبویه علاوه بر اینکه اختلالات خواب را تسکین می دهد، اضطراب، تحریک پذیری، کولیک و اسپاسم های روده ای را آرام می کند. جالب است بدانید که این گیاه شدت علائم تبخال لب را کاهش می دهد.
    خفچه
    این گیاه برای مقابله با استرس و اضطراب توصیه می شود و به دلیل تاثیر مسکنی خواب را تسهیل می کند. خفچه همچنین تاثیرات ضداسپاسم و آرام بخشی نیز دارد که در کاهش اختلالات ریتم قلب مؤثر خواهد بود.
    گیاهان کاهش دهنده بیدار شدن های شبانه
    گیاهانی که به خواب راحت کمک کرده و مانع از بیدار شدن های شبانه می شوند تاثیرات آرام بخشی و ضد استرس دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    شکوفه های بهار نارنج
    گل ها، برگ ها و اسانس شکوفه بهار نارنج مسکن هستند و به حفظ وضعیت مطلوب خواب کمک می کنند.
    گل ساعتی
    این گیاه از قدیم برای مقابله با بی خوابی و افسردگی کاربرد داشته است اما خواب فرح بخش و همچنین تسهیل زمان به خواب رفتن را نیز در پی دارد.
    رازک
    این گیاه نیرو بخش است و در مقابله با بی خوابی و حالات عصبی زمینه ساز اختلالات خواب مؤثر خواهد بود. رازک مانع از بیدار شدن های شبانه می شود و برای بهبود مشکلات گوارشی با منشا عصبی مفید است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.