گوجه فرنگی سپر دفاعی قلب است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70513
    v.fazel
    مشارکت کننده

    یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر روزانه یک عدد گوجه فرنگی بخورید، می توانید بیماریهای قلبی را از خود دور نگه دارید.این مطالعه حاکیست خوردن یک عدد گوجه فرنگی در روز می تواند کلسترول و همچنین سطح فشار خون را پایین بیاورد که در نتیجه خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد. این یافته حاصل مطالعات گروهی از متخصصان و کارشناسان بین المللی است که بررسی های خود را به طور گسترده در دانشگاه آدلاید در استرالیا انجام داده و این نتایج دست یافته اند.
    گوجه فرنگی حاوی نوعی رنگدانه مفید و قرمز رنگ موسوم به لیکوپن است که خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده زیادی دارد و در نتیجه برای سلامت بدن ضروری است. این متخصصان و پزشکان بین المللی در واقع تاثیر لیکوپن روی کلسترول و فشارخون را در مجموعه نتایج حاصل از 14 مطالعه مختلف که در طول 55 سال گذشته انجام گرفته بودند مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
    این مطالعات نشان می دهد که اگر فردی در روز بیش از 25 میلی گرم لیکوپن مصرف کند مقدار کلسترول بد در خون وی تا 10 درصد کاهش پیدا می کند.
    گوجه فرنگی بویژه از منابع غذایی است که بالاترین ذخیره لیکوپن را دارد و مصرف نیم لیتر از آب گوجه فرنگی در روز یا 50 گرم سس گوجه، روش بسیار موثری برای محافظت از قلب است. این تاثیر گوجه فرنگی قابل مقایسه با مصرف دوزهای پایین داروهایی است که به طور معمول برای افرادی که تا حدودی کلسترول بالا دارند تجویز می شوند با این تفاوت که مصرف گوجه فرنگی دیگر عوارض جانبی مصرف داروها را نخواهد داشت.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.