گن‌هاي لاغري واقعا موثرند؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70554
    susan
    مشارکت کننده

    «گن‌هاي لاغري چربي‌سوز، گن‌هاي لاغري با الياف بامبو، گن‌هاي لاغري که با پوشيدنش دو سايز کم مي‌کنيد و …»؛ اينها گوشه‌اي از تبليغات گن‌هاي لاغري است که هر خانمي‌که اندکي اضافه وزن دارد را تحريک مي‌کند براي رفتن به يک مهماني يا عروسي، چند هزار تومان پول صرف خريد اين محصولات کند. ولي آيا گن‌هاي لاغري واقعا مي‌توانند چربي‌سوز باشند؟ موادشيميايي که در الياف پارچه اين گن‌ها وجود دارد براي سلامت پوست خطرناک نيستند؟ دکتر فريده مهتي‌پور، متخصص پوست و مو، به اين پرسش‌هاي ما پاسخ مي‌دهد.
    چرا خانم‌ها اين‌قدر طرفدار پوشيدن گن هستند؟
    در سال‌هاي اخير، چاقي به معضل بزرگي در همه کشورهاي جهان تبديل شده. تمايل به داشتن اندام متناسب از يک سو و مشکلات طبي حاصل از چاقي از طرف ديگر باعث شده است که بسياري از مردم به دنبال راه‌هايي سريع و آسان براي رسيدن به وزن مطلوب خود باشند. در همين رابطه به ويژه در سال‌هاي اخير شاهد آن هستيم که وسايل ورزشي، ماساژورها و لباس‌هاي ويژه‌اي از طرف کارخانه‌هاي مخلتف عرضه مي‌شود که هريک مدعي ايجاد معجزه بوده و به ويژه با تبليغات وسيع رسانه‌اي توانسته‌اند افراد زيادي را به خريدن اين محصولات ترغيب کنند. يکي از محصولاتي که طي سال‌هاي اخير عرضه شده کمربندها و گن‌هاي لاغري است.

    گن‌ها کلا چند مدل هستند؟
    به طور عمده به دو شکل عرضه مي‌شوند: کمربندها و گن‌هاي ساده و کمربندها و گن‌هاي داراي ويبراتور که در حالت دوم، موتورهاي کوچکي براي ايجاد حرکات چرخشي و بعضا حرکات افقي و عمودي در داخل محصول کار گذاشته شده است. حتي به تازگي محصولاتي با دو يا سه موتور نيز عرضه شده است که براي ايجاد حرکات قوي‌تر و ماساژهاي عمقي‌تر ارايه شده‌اند.

    حالا واقعا موثرند؟
    واقعيت اين است که جنس به کار رفته به ويژه در قسمت‌هاي داخلي اين گن‌ها طوري طراحي شده است که باعث نگهداري حرارت شده و در ضمن مانع از تبخير تعريق حاصل در ناحيه مي‌شود. اين دو عامل باعث مي‌شود گرماي قابل‌توجهي در ناحيه ايجاد شده و در نتيجه، آب ميان بافتي در همان ناحيه کاهش پيدا کرده و فرد بعد از اتمام کار، احساس نرم شدن و کاهش حجم در نواحي مذکور مي‌کند. ولي متاسفانه اين امر يک حالت موقت دارد و پس از ايجاد تعادل معمول آب و نمک در بدن و رسيدن به حالت طبيعي، اين وضعيت جبران مي‌شود و به تدريج بافت مزبور فرم قبلي خود را باز مي‌يابد.
    خيلي‌ها پس از پوشيدن گن دچار خارش و قرمزي پوست مي‌شوند؛ چرا؟
    ببينيد؛ جنس اين گن‌ها طوري طراحي شده که بتواند گرما و تعريق اضافي را در خود حبس کند و در اکثر موارد هم از چند لايه مختلف در طراحي آن استفاده مي‌شود. در اين حالت، فرد به راحتي ممکن است نسبت به يک يا چند مورد از مواد سازنده گن ،حساسيت تماسي يا آلرژيک نشان ‌دهد که هر دوي اين واکنش‌ها در دماي بالا و محيط مرطوب ناحيه، تسهيل و تشديد مي‌شود. اين حساسيت‌ها گاهي مي‌تواند شديد بوده و به خارش شديد توام با ضايعات اگزمايي بارزي در آن ناحيه منجر شود. در ضمن اگر چنانچه موتورهاي ويبراتور نيز در آنها وجود داشته باشد، حرکات آن به ويژه در خانم‌ها فشار زيادي را به احشاي داخل شکم وارد مي‌کند که اين حالت مخصوصا در حالت ايستاده بيشتر احساس مي‌شود و بسياري از بانوان از آن به عنوان يک تجربه ناراحت‌کننده ياد مي‌کنند.

    کبودي، چه‌‌طور؟
    يکي ديگر از مشکلاتي که موتورهاي داراي ويبراتور به وجود مي‌آورد، ايجاد خون‌ريزي‌هاي مويرگي متعدد در بافت زيرجلدي است که معمولا 24 تا 48 ساعت پس از استفاده از وسيله موردنظر خود را نشان مي‌دهد و به صورت کبودي‌هاي زيرجلدي متعددي است که از بين رفتن آنها معمولا بيش از يک هفته زمان مي‌برد.: حالا توصيه شما چيست.

    بالاخره گن بپوشيم يا نه؟
    بايد توجه داشته باشيم که در مجموع و در خوش‌بينانه‌ترين حالت، گرما و فشار عمقي ايجاد شده ممکن است تاحدودي روي نماي سلوليت (که به ويژه در خانم در ناحيه اندام تحتاني شايع است)، تاثيرات مشخصي داشته باشد که آن هم موقعي قابل‌توجه خواهد بود که فرد رژيم غذايي صحيح و ورزش کافي را در کنار آن داشته باشد. در غير اين صورت، تغييرات ايجاد شده موقتي و گذرا خواهد بود. در ضمن تمام لباس‌هاي ورزشي، گن‌هاي معمولي يا گن‌هاي لاغري و تمامي‌ لباس‌هاي زير و لباس خواب بايد از جنسي تهيه شوند که بدن کمترين واکنش‌هاي حساسيتي را نسبت به آنها داشته باشد که در اين رابطه محصولات نخي و کتاني قابل توصيه بوده و از مواد نايلوني و مصنوعي بايد پرهيز شود، بنابراين در صورت خريد اين وسايل بايد دقت کنيد که حداقل لايه داخلي اين گن‌ها از چه جنسي بوده و آيا در تهيه آنها استانداردهاي لازم رعايت شده است يا نه؟ علاوه بر اين، چنانچه از ورزش و تغذيه سالم همراه با ماساژهاي دستي معمول صرفا روي نواحي داراي سلوليت استفاده کنيد، مفيدتر و سالم‌تر بوده و نيازي به خريد اين محصولات نخواهيد داشت.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.