گردو بخورید تا کمتر استرس داشته باشید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69211
    n.fazel
    مشارکت کننده

    محققان معتقدند رژیم غنی از گردو می تواند استرس و میزان کلسترول بد(LDL) را کاهش دهد. بر اساس این مطالعه مصرف منظم گردو می تواند بر روی کاهش فشار خون بالای ناشی از استرس موثر باشد.
    این مطالعه بر روی 22 فرد بزرگسال سالم با سطوح بالای LDL انجام شد. این مداخله به مدت 6 هفته انجام گرفت. افراد به سه گروه تقسیم شدند گروه اول رژیمی بدون گردو، گروه دوم رژیمی حاوی 3/1 انس گردو و 1 قاشق روغن گردو که جانشین چربی های اشباع رزیم شده بود و گروه سوم رژیمی حاوی گردو و 5/1 قاشق روغن بذر کتان داشتند. رزیم غذایی افراد طوری تنظیم شده بود که وزن در طول مطالعه ثابت باقی بماند.
    در پایان مداخله میزان استرس شرکت کنندگان با دو روش اندازه گیری شد: در روش اول از آنها خواسته شد تا برا ی جمعی سخنرانی کنند و در روش دوم باید یک پای خود را د رآب یخ می گذاشتند.
    نتایج نشان داد که با مصرف رژیم غنی از گردو فشار خون د رحالت استراحت و فشار خون ناشی از استرس 2 تا 3 درجه کاهش پیدا می کند.
    امروزه به دلیل شیوه زندگی ماشینی اغلب ما با استرس های مختلفی در طول روز مواجهیم که دوری از آنها ممکن نیست اما با تغییرات رژیم غذایی می توانیم به بدن خود کمک کنیم تا پاسخ های بهتری به این استرس ها نشان دهد.
    گردو منبع غنی از فیبر، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب غیر اشباع خصوصا امگا تری است. و توصیه می شود که افراد روزانه یک واحد از مغزها را جایگزین میان وعده های دیگر حاوی چربی و انرژی بالا نمایند. به این ترتیب علاوه بر اینکه وزن اضافه نمی کنند از فواید آن بر سلامتی خود نیز بهره مند خواهند شد.

    Oct 6 – 2010
    Web MD Health News
    مترجم: ندا فاضل

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.