گاستروانتريت در کودکان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73652
    s.farzi
    مشارکت کننده

    گاستروانتريت چيست؟

    گاستروانتريت يا آنفلوانزاي معده، اسهالي (مدفوع شل و آبکي سه يا چند بار در روز) است که عامل ايجاد آن ميکروب‌ها، غذاهاي مسموم، يا مصرف آب ناسالم است. علايم آن ممکن است شامل درد معده،‌ تهوع يا تب باشد.

    آيا يک بيماري جدي است؟

    دراثر اسهال و استفراغي که در اين بيماري ايجاد مي‌شود، مايعات و مواد شيميايي بدن که به نام الکتروليت‌ها خوانده مي‌شود از دست مي‌رود. اگر کودک مايعات و الکتروليت‌هاي زيادي از دست بدهد، ممکن است دچار کم‌آبي شود و اگر اين کم‌آبي درمان نشود بسيار خطرناک است.

    چگونه بفهمم که کودکم دچار کم‌آبي شده است؟

    اگر بدن کودک دچار کم‌آبي شده باشد، ادرار او کاهش يافته يا رنگ ادرار تيره‌تر از حالت معمول مي‌شود. همچنين کودک ممکن است به نظر خسته و بي‌حال برسد.

    کم‌آبي چگونه درمان مي‌شود؟

    بايد به کودک محلول‌هاي خوراکي، يا ORS بدهيد تا ميزان مايعات و الکتروليت‌هاي از دست رفته جبران شود. از دادن مايعاتي نظير نوشابه، آبگوشت جوجه ويا آب ميوه خودداري کنيد. بهتر است ORS را از داروخانه خريداري کنيد و هميشه در خانه داشته باشيد و در مواردي که کودک‌ بيمار شد از آن استفاده کنيد.

    آيا مي‌توان از گاستروانتريت جلوگيري کرد؟

    اگر عامل گاستروانتريت ميکروب‌ها باشند، مي‌تواند از کودکي به کودک ديگر منتقل شود.

    سطوحي که کودک با آن در ارتباط است و مکان‌هايي که کودک بيمار آن را لمس کرده است را هميشه تميز نگهداريد. دست‌هاي کودک را هم مکررا بشويد. کودک بايد عليه ويروس‌هاي خاصي که مي‌تواند سبب گاستروانتريت شود، مثل روتاويروس واکسينه شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.