کیک گلاب با طعمی متفاوت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70883
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    مواد لازم برای تهیه کیک:

    آرد 225 گرم

    بیکینگ پودر 1 قاشق چای‌خوری

    نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

    مغز بادام رنده شده یا آسیاب شده 75 گرم

    شکر 100 گرم

    تخم مرغ 2 عدد

    عسل 1 قاشق غذاخوری پُر

    ماست 250 گرم

    روغن گل آفتاب‌گردان 150 میلی لیتر

    خلال پوست یک عدد لیموترش

    مواد لازم برای تهیه شربت :

    آب 150 میلی لیتر

    شکر 100 گرم

    گلاب 1 الی 2 قاشق غذاخوری

    آب لیمو ترش یک عدد

    برای تزئین

    مغز پسته خلال شده

    گلبرگ گل محمدی

    روش تهیه
    * دمای فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید. سطح ظرفی را که برای پخت کیک در نظر گرفته‌اید با کاغذ روغنی بپوشانید و آن را داخل فر قرار دهید.

    * آرد را الک کنید و آن را با نمک و بیکینگ پودر و شکر و بادام آسیاب شده ترکیب نمایید.

    * در ظرف دیگری تخم مرغ، عسل، ماست، روغن گل آفتاب‌گردان و خلال پوست لیمو را کاملاً با هم ترکیب نمایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

    * ترکیب تخم مرغ را به آرامی در وسط ظرف حاوی آرد و نمک بریزید. آن‌ها را با هم ترکیب نمایید تا کاملاً یکدست شوند. می‌توانید در این مرحله مقداری خلال پسته را نیز همراه مواد دیگر مخلوط نمایید.

    * مواد را داخل ظرفی که برای تهیه کیک در نظر گرفته‌اید بریزید و آن را به مدت 50 دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که اگر چاقویی را داخل آن فرو نمودید، مواد کیک به آن نچسبد.

    * آن را از فر بیرون آورده، بگذارید تا سرد شود.

    * هنگامی که کیک در حال سرد شدن است، زمان مناسبی برای تهیه شربت می‌باشد. در یک قابلمه‌ی کوچک، آب و شکر را بریزید و آن‌ها را روی حرارت گاز بگذارید تا به مدت 5 دقیقه بجوشد و آب داخل قابلمه تقریباً نصف شود.

    * آب لیمو را به محتویات قابلمه اضافه نمایید تا به مدت چند دقیقه همراه با آب و شکر بجوشد. زمانی که شربت تهیه شده کاملاً سرد شد، گلاب را داخل آن بریزید تا معطر شود.

    * زمانی که کیک هنوز گرم است، روی آن با یک چاقوی مناسب، چندین سوراخ ایجاد کنید و سپس شربت را روی تمام سطح آن بریزید. خلال پسته را روی سطح کیک بپاشید و بعد آن را به مدت 1 ساعت در جایی قرار دهید تا سرد شود.

    * می‌توانید کیک را همراه با گلبرگ‌های زیبای گل محمدی تزئین نمایید و یا می‌توانید آن را همراه با خامه‌ی زده‌ شده، ماست، انبه یا آلبالو سرو نمایید. این کیک را می‌توانید برای چند روز داخل یخچال نگهداری نمایید.

    نوش جان.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.