کیکی برای مناسبت های عاشقانه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94820
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    این کیک بسیار خوشمزه و زیباست و برای ولنتاین یا مراسم های مشابه آن انتخاب مناسبی است می خواهیم در ادامه شما را با روش تهیه آن آشنا کنیم با ما همراه باشید

    بعضی ها از آن دسته از آدم ها هستند که مناسب ها برایشان خیلی مهم است. من خودم جزو آن دسته هستم. مثلا تولد یا سالگرد ازدواج باید خیلی عالی برگزار شود. برای همین یک کیک فوق العاده مخصوص مناسبت های عشقولانه برایتان آموزش می دهیم.

    مواد لازم:

    ۲۳۰ گرم کره
    دو و نیم پیمانه شکر قهوه ای
    ۱۷۰ گرم شکلات
    ۴ عدد تخم مرغ
    ۱/۲ قاشق چای خوری وانیل
    ۲ پیمانه آرد
    ۱/۲ قاشق چای خوری نمک
    طرز تهیه:

    1. از قبل، فر را با حرارت 160 درجه سانتی گراد گرم کنید. قالبی( به ابعاد حدود 20 در 30 سانتی گراد) را با کره چرب کنید و در کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید.

    2. در ظرفی مناسب مایکروفر کره، شکر قهوه ای و شکلات را با هم ترکیب کنید. آن را برای حدود 1 دقیقه با درجه بالا تا شکلات نرم شود در مایکروفر بگذارید . آن راهم بزنید اگر نرم نشده بود، 10 ثانیه دیگر در مایکروفر بگذارید.

    3. وانیل و تخم مرغ را به شکلات آب شده، اضافه کنید و با قاشق چوبی مواد را هم بزنید. سپس آرد و نمک را اضافه کنید و هم بزنید.

    4. خمیر را در قالب آماده بریزید و سطح آن را یکدست کنید. بروانی را به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید، تا زمانیکه خلال دندانی که در وسط کیک فرو بردید و بیرون آوردید، تمیز باشد. بگذارید بروانی خنک شود.

    5. کناره های کیک را با چاقو از دیواره های قالب جدا کنید. کیک را از قالب خارج کنید، کاغذ روغنی را جدا کنید و آن را چرخانده و روی سطح کار بگذارید. کیک را با قالب طرح قلب (حدود 6 سانتی متری)، قالب بزنید. در صورت تمایل بر روی آن ها پودر کاکائو، پود قند و یا شکر بپاشید.

    وب سایت آشپز باشی:

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.