کنترل چربی خون بدون مصرف قرص

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #88035
    z.yari
    مشارکت کننده

    چربی بالای خون یکی از عوامل اصلی بیماری های قلبی مخصوصاْ سکته است . ساده و طبیعی ترین روش جهت کنترل چربی خون که مبتنی بر یک رژیم غذایی مناسب و استفاده از مواد غذایی طبیعی است ، که باعث می شوند سطح کلسترول بد خون پایین بیاید و از تنگ شدن رگ ها که اصطلاحا به آن تصلب شرائین گفته می گویند جلوگیری شود…
    بادام
    مواد موجود در پوست بادام از اکسیده شدن کلسترول بد (LDL)جلوگیری می کند ، اکسیده شدن کلسترول بد می تواند به دیواره رگهای خونی صدمه زده و خطر بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد. بادام را می توانید به همراه سالاد و با دیگر غلات و یا به عنوان میان وعده میل کنید.
    آووکادو
    چربی حدود سه چهارم کالری موجود در یک آووکادو را تشکیل می دهد که بیشتر آن چربی اشباع نشده از نوع اسید اولئیک است. چربی اشباع نشده که به عنوان چربی خوب یا سالم HDL شناخته می شود، سطح کلسترول بد را در خون پایین می آورد و خطر احتمال سکته و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. آووکادو را خلال کرده به ساندویچ و سالاد خود اضافه کنید.
    جو
    جو حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول است که باعث کاهش کلسترول بد LDL در خون می شود. مصرف روزانه ۵ تا ۱۰ گرم فیبر محلول سطح کلسترول بد خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. جو را می توانید به سوپ اضافه کنید و شاهد کاهش کلسترول بد خون باشید. همچنین می توانید روزانه یک کاسه سبوس جو و یا بلغور جو برای صبحانه در نظر بگیرید. کلوچه یا بیسکویت سبوس جو را نیز می توانید به عنوان یک میان وعده غذایی در طول روز مصرف کنید.
    غلات
    سطح کلسترول بد، در افرادی که به رژیم غذایی کم چرب خود (به همراه دیگر غلات و سبزیجات ) عدس و لوبیا اضافه می کنند تقریبا دو برابر کاهش دارد. پس لوبیا و عدس را در سوپ و سالاد امتحان کنید.
    زغال اخته
    زغال اخته، حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام Pterostilbene است که به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.
    گوجه
    سبز مصرف گوجه سبز در کاهش فشار و چربی خون موثر است. ویتامین C بالای این میوه باعث دفع چربی های اضافه بدن شده و مصرف روزانه آن به صورت خام در سالاد به عنوان یک وعده غذایی می تواند تاثیر به سزایی در کم کردن چربی خون داشته باشد.
    گریپ فروت
    ویتامین C بالای موجود در گریپ فروت خود از عوامل مهم در سوخت چربی بدن است. گریپ فروت سرشار از پکتن (الیاف گیاهی حل شدنی ) است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند مصرف ۲ عدد گریپ فروت در روز کلسترول خون را بطور متوسط ۱۰درصد پایین آورده و حتی مقدار HDL را که چربی مفید است بالا می برد.
    سیب
    مصرف سیب برای کسانی که چربی خون دارند مفید است. سرکه سیب چربی خون را درمان می کند. مقدار تجویزی آن برای درمان چربی خون، یک قاشق غذا خوری بصورت رقیق شده در نصف لیوان آب و نیم ساعت قبل ناهار و شام می باشد.
    کدو سبز و کدو حلوایی
    کدو حلوایی حاوی فیبر می باشد و در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست٬ چربی خون بالا و دیابت موثر است. ویتامین های A و E موجود در کدو حلوایی حاوی آنتی اکسیدانهایی هستند که جلو فعالیت پلاکت یا گرفتگی رگها جلوگیری می کنند. تخم کدو حلوایی با ماست از رسوب چربی در سرخرگها جلوگیری می کند. مصرف کدو سبز از افزایش قند و چربی خون جلوگیری می کند برای معالجه مرض قند و چربی خون کافی است آب آن را بگیرید و روی آن آب لیمو ترش تازه ریخته و روزی یک لیوان میل کنید.
    پیاز
    محققان می گویند، کروم موجود در پیاز باعث کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید در بیماران دیابتی شده و از طرفی باعث افزایش کلسترول خوب خون می شود .خوردن پیاز همراه غذاهای چرب سبب هضم چربی ها می شود.
    چای سبز
    چای سبز محافظ کبد بوده و قادر است کبد را سم زدایی و از تجمع چربی در آن جلوگبری کند. با نوشیدن چای سبز میزان سوخت و ساز چربی ها و هیدرات کربن افزایش می یابد، به این ترتیب میزان قندخون و چربی ها کنترل می شود. نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز ۷۰ کالری انرژی ناشی از سوخت چربی ها ایجاد می کند. چای سبز بدون عوارض خطرناک دارو های کاهنده وزن می تواند موجب کاهش وزن، اندازه دور کمر، رانها و تری گلسیرید خون مبتلایان به چاقی شود. فلاوونوییدهای موجود در چای سبز مانع از اکسیداسیون چربی ها در عروق خونی شده و در نتیجه از ایجاد لخته های خونی و رسوب چربی در عروق کرونر قلب پبشگیری می کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.