کمبود ویتامین D سبب پارگی رباط صلیبی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92192
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    دکتر علی‌اصغر ابدی، جراح و فوق تخصص ارتوپدی با اشاره به آسیب‌های رباط صلیبی زانو اظهار داشت: رباط یک ساختمان است که باعث ثبات و نگهداری مفصل می‌شود و یک بافت فیبری بوده که استخوان‌ها را بهم متصل کرده و سبب راحتی حرکت استخوان‌ها و همچنین هماهنگی آن‌ها می‌شود.

    وی بیان کرد: یکی از شایع‌ترین آسیب‌ها، رباط صلیبی زانو است که علت این امر، خوب گرم نشدن اعضای بدن قبل از ورزش‌های سنگینی همچون فوتبال است که سبب پارگی رباط می‌شود.

    این متخصص با بیان این که متناسب هر ورزش باید قبل از آن نرمش کرد، افزود: در زمان آسیب دیدن رباط باید سریعاً پزشک در محل حاضر شده و با گذاشتن کیسه یخ، در ابتدا التهاب آن را بگیرد و سپس مصدوم را به بیرون از زمین منتقل کنند.

    وی ابراز داشت: در آسیب‌دیدگی درجه 1 و 2، بعد از حدود 4 هفته استراحت مطلق و گچ گرفتن زانوی آسیب‌دیده خوب می‌شود، ولی در کشیدگی رباط از نوع 3، اگر فرد نتواند بر روی درد‌ راه برود، باید در حدود 6 ماه تا یک سال استراحت کند.

    ابدی اضافه کرد: در پارگی نوع سوم اگر بعد از استراحت و بی‌حرکت کردن عضو به وسیله گراپ درد او خوب نشد، باید رباط خود را به تیغ جراحی بسپارد.

    وی تأکید کرد: اگر زانوی سالمندی پیچ خورد، رباط صلیبی و آسیب دیده که در این صورت به علت شکننده بودن، استخوان‌های این گروه سنی باید فوراً آمبولانس را خبر کرده و با بستن آتل، آن فرد را به بیمارستان منتقل کنند.

    ابدی در پایان گفت: از جمله عوامل آسیب دیگر رباط می‌توان به نرمش کم، تغذیه نامناسب، کمبود ویتامین D در بدن و سن بالا اشاره کرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.